Historia aktualizacji
  • ORCID w PBN i POL-on
    24 I r.2019 r.

    Szanowni Państwo!

    W związku z koniecznością przetwarzania w systemach centralnych (POL-on, PBN) zautoryzowanych (potwierdzonych przez właściciela) numerów ORCID osób informujemy, że ich gromadzenie będzie się odbywało wyłącznie poprzez indywidualne konta użytkowników w systemie PBN. Dla dotychczas wprowadzonych, bezpośrednio do systemu POL-on, numerów ORCID wymagane będzie ich autoryzowanie przez właściciela w systemie PBN. 

    Metoda ta jest zgodna z rekomendacjami systemu ORCID oraz niesie na sobą szereg korzyści takich jak: 

    - przechowywanie pewnego, bo potwierdzonego przez właściciela numeru ORCID, co zapobiegnie problemom identyfikacji osoby w trakcie ewaluacji oraz problemom z identyfikacją konta osoby w ORCID,

    - brak błędów (literówek czy dubli) w numerach ORCID w repozytorium,

    - możliwość przesyłania z repozytorium danych na konta autorów w ORCID (po wyrażeniu dodatkowej zgody przez autora - co będzie możliwe w przyszłości) co pozwoli np. na wysłanie publikacji dodanych przez podmiot w PBN na konta autorów w ORCID dzięki czemu publikacje te będą widoczne w portalu o międzynarodowym zasięgu,

    - możliwość otrzymywania przez systemy PBN i POL-on notyfikacji o zmianach na kontach osób w ORCID co pozwoli na wydajniejsze pobieranie danych z tego systemu dla podmiotów chętnych do skorzystania z nich na potrzeby ewaluacji. 

    Zachęcamy Państwa do przekazania informacji o sposobie gromadzenia numerów ORCID w systemach OPI do Państwa pracowników i doktorantów. 

    Aby dodatkowo wesprzeć użytkowników, przygotowaliśmy film instruktażowy dostępny na kanale YouTube OPI PIB.


  • Szanowni Państwo!
    14 XII r.2018 r.
    14 XII 2018 r.

    W przyszłym roku zespół wsparcia użytkowników systemów PBN i POL-index będzie się z Państwem porozumiewał wyłącznie za pośrednictwem systemu zgłoszeń. Jest on teraz dostępny nie tylko ze stron systemów PBN i POL-index, ale również bezpośrednio. Co za tym idzie, nie będzie już możliwości przesyłania pytań na adres pbn-helpdesk@opi.org.pl – z dniem 1 I 2019 r. zostaje on wyłączony.



    Z wyrazami szacunku
    Zespół LIL OPI PIB

  • Zmiany w systemie PBN – lipiec 2018 r.
    05 VII r.2018 r.

    W lipcu 2018 r. w Polskiej Bibliografii Naukowej wprowadzone zostały zmiany podnoszące poziom bezpieczeństwa korzystania z gromadzonych przez system danych oraz poprawienie czytelności wybranych interfejsów systemu.



    Zmiany uwierzytelniania w API PBN


    Dla poprawy bezpieczeństwa dostępu do danych zmieniono sposób użycia klucza do uwierzytelniania w API. Szczegółowy opis, jak dostosować klucz do nowych wymagań API PBN, znajduje się na stronach pomocy systemu PBN.

    Dodatkowo umożliwiliśmy samodzielne generowanie klucza API na wersji produkcyjnej systemu.



    Nowy wygląd stron aktualności i stron API


    Dla poprawy przejrzystości i wygody pracy z systemem zmieniono interfejs aktualności w nowej aplikacji PBN. Nowy wygląd zyskały też strony API systemu PBN.



    Więcej opcji obsługi konta w nowej aplikacji PBN


    W ramach sukcesywnego przenoszenia funkcjonalności PBN z aplikacji klasycznej do nowej aplikacji do zakładki Twoje konto dodano opcję powiązania konta użytkownika PBN z odpowiednim profilem osoby z wykazów osób systemu POL-on. Przypominamy, że nowa aplikacja umożliwia również powiązanie konta PBN z ORCID iD.

    Więcej o zarządzaniu kontem w nowej aplikacji można przeczytać na stronach pomocy systemu PBN.



    Z wyrazami szacunku
    Zespół LIL OPI PIB

  • UWAGA: PRZERWA TECHNICZNA
    14 III r.2018 r.
    Szanowni Państwo!


    Informujemy, że od 15 marca 2018 r. (czwartek) od godz. 22:00 do 19 marca 2018 r. (poniedziałek) do godz. 16:00 nastąpi przerwa w działaniu wszystkich aplikacji PBN. Związana ona będzie z następującymi pracami serwisowymi:

    • – odświeżeniem indeksów wyszukiwarki aplikacji klasycznej PBN,
    • – wdrożeniem najnowszej wersji nowej aplikacji PBN, zawierającej nowe funkcjonalności oraz naprawiającej część z pozostałych (w szczególności przegląd repozytoryjny w module sprawozdawczym),
    • – masową archiwizacją publikacji.
    • Przepraszamy za niedogodności.



      Z wyrazami szacunku
      Zespół LIL OPI PIB

  • Szanowni Państwo!
    14 XII r.2017 r.

    Informujemy, że od dnia 14 grudnia 2017 r. w systemie PBN i POL-index obowiązuje regulamin. Jego głównym celem jest zapewnienie użytkownikom i operatorowi serwisu ochrony przed nadużyciami. Pełna treść znajduje się tutaj, a także na stronach pomocy systemu.

    Od tego dnia korzystanie z PBN-u i POL-indexu będzie jednoznaczne z akceptacją treści regulaminu. Również założenie nowego konta będzie możliwe dopiero po akceptacji treści regulaminu.

    Oprócz tego w dniu 14 grudnia 2017 r. w nowej aplikacji PBN zostaną zaimplementowane nowe funkcjonalności. Zakres zmian został opisany tutaj. Wszelkie pytania można kierować do zespołu Helpdesk za pomocą elektronicznego systemu obsługi zgłoszeń.

    Jednocześnie informujemy, że podstawowym kanałem komunikacji z Helpdeskiem systemu PBN jest wbudowany moduł zgłoszeń, zapewniający przejrzystość komunikacji i rozliczalność pracy operatorów. Zgłoszenia przesłane tym kanałem mają pierwszeństwo przed kwestiami omawianymi telefonicznie bądź mejlowo. W szczególności prosimy o nieodpisywanie na wiadomości przysłane z automatu do rozsyłki mejlingu.



    Z wyrazami szacunku
    Zespół LIL OPI PIB

  • Szanowni Państwo!
    27 IX r.2017 r.

    W dniu 2 października 2017 r. w nowej aplikacji PBN zaimplementowane zostaną nowe funkcjonalności oraz przeprowadzona zostanie masowa archiwizacja publikacji. W tym dniu aplikacja będzie wyłączona.

    Zakres zmian został opisany tutaj. Prosimy zwrócić szczególną uwagę na zmiany w raportach z pracy w systemie. Wszelkie pytania można kierować do zespołu Helpdesk za pomocą elektronicznego systemu obsługi zgłoszeń.



    Z wyrazami szacunku
    Zespół LIL OPI PIB

  • Masowa archiwizacja publikacji
    01 IX r.2017 r.
    Szanowni Państwo!


    Informujemy, że operator systemu przeprowadzi w pierwszym tygodniu października masową archiwizację publikacji wprowadzonych do Modułu Sprawozdawczego.

    Istnieje też możliwość, aby Użytkownicy systemu samodzielnie przeprowadzili tzw. archiwizację ręczną. Będzie ona równoważna z tą przeprowadzoną przez operatora systemu.



    Z wyrazami szacunku
    Zespół LIL OPI PIB

  • Szanowni Państwo!
    30 VI r.2017 r.

    Z początkiem lipca w systemie PBN przeprowadzone będą zmiany organizacyjne oraz zaimplementowane zostaną nowe funkcjonalności. Zakres zmian został opisany tutaj. Wszelkie pytania można kierować do zespołu Helpdesk za pomocą elektronicznego systemu obsługi zgłoszeń.


    Z wyrazami szacunku
    Zespół LIL OPI PIB

  • Szanowni Państwo!
    23 VI r.2017 r.

        Uprzejmie informujemy, że 30 czerwca 2017 roku na aplikacji klasycznej PBN zostanie wyłączony moduł sprawozdawczy. Odtąd moduł ten będzie się znajdował wyłącznie na nowej aplikacji PBN.

        Pozostałe narzędzia aplikacji klasycznej (moduł repozytoryjny, funkcje dla administratora jednostki itd.) nie zostają przeniesione.


    Z wyrazami szacunku
    Zespół LIL OPI PIB

  • Szanowni Państwo!
    27 III r.2017 r.
        Informujemy, że 27 marca 2017 Minister Nauki i Szkolnictwa Wyższego ogłosił komunikat o przedłużeniu terminu składania wniosków o przyznanie kategorii naukowej przez jednostki naukowe lub uczelnie. Nowy termin to 21 kwietnia 2017 r.
        Do tej samej daty ulega przedłużeniu działanie modułu sprawozdawczego na aplikacji klasycznej (p. komunikat z 6 II) oraz modułu danych do ankiety na nowej aplikacji.