Regional Embeddedness Segments Across Fifteen Countries
PBN-AR
Instytucja
Instytut Ogrodnictwa
Źródłowe zdarzenia ewaluacyjne
Informacje podstawowe
Główny język publikacji
angielski
Czasopismo
Journal of Culinary Science and Technology
ISSN
1542-8052
EISSN
1542-8044
Wydawca
Taylor & Francis
DOI
Rok publikacji
2013
Numer zeszytu
4
Strony od-do
322-335
Numer tomu
11
Link do pełnego tekstu
Identyfikator DOI
Liczba arkuszy
1,0
Słowa kluczowe
EN
Embeddedness
emotions,
food,
local,
regional
Open access
Tryb otwartego dostępu
Inne
Wersja tekstu w otwartym dostępie
Wersja opublikowana
Licencja otwartego dostępu
Inna
Czas opublikowania w otwartym dostępie
Razem z publikacją
Data udostępnienia w sposób otwarty
Streszczenia
Język
EN
Treść
While segmenting consumers, it is beneficial to understand how emotions and sensory perceptions relate to consumers’ food behavior. In this research, a new measure called the “local embeddedness” (EMB) scale was used to measure the emotional bond with the region among 1,714 respondents from 15 countries. There were two aims of the study: firstly, to examine the effectiveness of the EMB scale in segmenting respondents, and secondly, to profile the EMB segments in terms of socio-demographic variables. Results show that EMB segments consisted of three groups of respondents: 1) strong local supporters, 2) confused disbelievers, and 3) limited knowledge about product origin/trust industry segment.
Cechy publikacji
ORIGINAL ARTICLE
Inne
System-identifier
PX-5617876481067f7c94974436
CrossrefMetadata from Crossref logo
Cytowania
Liczba prac cytujących tę pracę
Brak danych
Referencje
Liczba prac cytowanych przez tę pracę
Brak danych