Designing effective educational games - a case study of a project management game
PBN-AR
Instytucja
Wydział Elektroniki, Telekomunikacji i Informatyki (Politechnika Gdańska)
Źródłowe zdarzenia ewaluacyjne
Książka
Tytuł książki
Annals of Computer Science and Information Systems
Data publikacji
2016
ISBN
978-83-60810-90-3
Wydawca
IEEE
Publikacja
Główny język publikacji
ENG
Tytuł rozdziału
Designing effective educational games - a case study of a project management game
Rok publikacji
2016
Strony (od-do)
1657-1661
Numer rozdziału
Link do pełnego tekstu
Identyfikator DOI
Liczba arkuszy
0,4
Hasło encyklopedyczne
Autorzy
Słowa kluczowe
AFFECTIVE COMPUTING
EDUCATIONAL GAMES
RISK ANALYSIS, RISK MANAGEMENT
USABILITY
Konferencja
Indeksowana w Scopus
nie
Indeksowana w Web of Science Core Collection
tak
Liczba cytowań z Web of Science Core Collection
Nazwa konferencji (skrócona)
Nazwa konferencji
Federated Conference on Computer Science and Information Systems
Początek konferencji
2016-09-11
Koniec konferencji
2016-09-14
Lokalizacja konferencji
Gdańsk, Poland
Kraj konferencji
PL
Lista innych baz czasopism i abstraktów w których była indeksowana
Streszczenia
Język
Treść
This paper addresses the issues of designing effective educational games. We aim at investigating how the cognitive, behavioral and emotional aspects of the games influence their educational effectiveness. The results were obtained with an observational user experience study extended with affect analysis carried out for a project management game GraPM. We analyzed the players’ understanding of the game mechanics and logic, their engagement and emotional state . Then we confronted it with the educational effects achieved. In this case study the key identified factors of educational effectiveness were: understanding game mechanics, player’s engagement, and feeling of control . Invoking other desired emotions was not required for effective education, which was also generally unrelated to the player’s initial knowledge.
Inne
System-identifier
138279
CrossrefMetadata from Crossref logo
Cytowania
Liczba prac cytujących tę pracę
Brak danych
Referencje
Liczba prac cytowanych przez tę pracę
Brak danych