Analiza obrotu torsu dziecka na fotelu podczas czołowego uderzenia autobusu w przeszkodę
PBN-AR
Instytucja
Sieć Badawcza Łukasiewicz - Przemysłowy Instytut Motoryzacji
Informacje podstawowe
Główny język publikacji
PL
Czasopismo
Logistyka
ISSN
1231-5478
EISSN
Wydawca
Instytut Logistyki i Magazynowania
DOI
Rok publikacji
2014
Numer zeszytu
3
Strony od-do
5293-5299
Numer tomu
Identyfikator DOI
Liczba arkuszy
0,5
Autorzy
Słowa kluczowe
PL
wypadek komunikacyjny
zderzenie czołowe
fotelik ochronny
pasy bezpieczeństwa
ochrona dzieci
Konferencja
Indeksowana w Scopus
nie
Indeksowana w Web of Science Core Collection
tak
Liczba cytowań z Web of Science Core Collection
Nazwa konferencji (skrócona)
XI Konferencja Naukowo - Techniczna "Logistyka, Systemy Transportowe, Bezpieczeństwo w Transporcie" LogiTrans
Nazwa konferencji
XI Konferencja Naukowo - Techniczna "Logistyka, Systemy Transportowe, Bezpieczeństwo w Transporcie" LogiTrans
Początek konferencji
2014-04-07
Koniec konferencji
2014-04-10
Lokalizacja konferencji
Szczyrk
Kraj konferencji
PL
Lista innych baz czasopism i abstraktów w których była indeksowana
Streszczenia
Język
pl
Treść
Obecnie stosowany system pasów bezpieczeństwa do foteli autobusowych nie jest dostosowany do cech antropometrycznych dzieci i z tego powodu jest za mało skuteczny w ich ochronie wypadkowej. W referacie przedstawiono wyniki badań zderzeniowych, których rezultaty pokazują wpływ zmiany położenia górnego punktu mocowania trzypunktowego pasa bezpieczeństwa na odcinku barkowo-ramieniowym do fotela autobusu na kinematykę torsu dziecka. Szczególną uwagę zwrócono na proces obrotu torsu dziecka, który wynika z niesymetrycznego działania sił bezwładności (względem odcinka barkowo-ramieniowego pasa) podczas wypadku drogowego. Proces obracania się torsu analizowano na podstawie trajektorii ruchu wybranych punktów barku i torsu manekina.
Język
en
Treść
Currently used system of safety belt in a coach is not adapted to anthropometric features of the child’s body and for this reason does not protect it effectively in an accident. The results of the crash tests, presents in the paper, show the influence of the change in three-point safety belt’s anchorages position for the shoulder and arm part in a coach seat on the kinematics of the child’s torso. Special attention was paid to the process of torso’s rotation which is very important for the kinematics of the child’s body in an accident. The process of rotation torso results from asymmetrical forces of inertia having impact on shoulder and arm part of the safety belt during a road accident. Trajectory of the selected points of dummy’s shoulder and torso was used to analyzed the process of torso’s rotation.
Cechy publikacji
ORIGINAL_ARTICLE
Inne
System-identifier
614657