"Globalne i lokalne strategie marketingowe przedsiębiorstw"
PBN-AR
Instytucja
Akademia Leona Koźmińskiego w Warszawie
Informacje podstawowe
Główny język publikacji
PL
Czasopismo
MARKETING I RYNEK
ISSN
1231-7853
EISSN
Wydawca
DOI
URL
Rok publikacji
2014
Numer zeszytu
8
Strony od-do
372-377
Numer tomu
Identyfikator DOI
Liczba arkuszy
Autorzy
(liczba autorów: 1)
Słowa kluczowe
PL
strategie marketingowe, globalizacja, standaryzacja, adaptacja.
Streszczenia
Język
PL
Treść
Współczesne przedsiębiorstwa funkcjonują w warunkach globalizacji, co powoduje, że coraz częściej nastawione są na rozszerzanie zasięgu terytorialnego działalności. Strategie internacjonalizacji determinują jednocześnie formułowanie i wdrażanie właściwych strategii marketingowych. W procesie umiędzynarodowienia zasadnicze jest znalezienie właściwej dla danego przedsiębiorstwa proporcji między ujednoliceniem działań marketingowych a ich dostosowaniem do specyfiki poszczególnych rynków. Dylemat pomiędzy standaryzacją a adaptacją pozostaje często nierozstrzygnięty. Praktyka pokazuje, że firmy starają się zdobywać na rynkach zagranicznych przewagę, standaryzując strategie tam, gdzie to możliwe i adaptować tam, gdzie wymagają tego uwarunkowania rynkowe. Zamierzeniem autora jest przedstawienie istoty, ewolucji i uwarunkowań strategii marketingowych przedsiębiorstw działających na rynkach międzynarodowych oraz przedstawienie przykładów działań i zasygnalizowanie problemów firm w rozstrzyganiu powyższego dylematu.
Inne
System-identifier
18631
CrossrefMetadata from Crossref logo
Cytowania
Liczba prac cytujących tę pracę
Brak danych
Referencje
Liczba prac cytowanych przez tę pracę
Brak danych