"Teoretycy i praktycy marketingu. Jeden czy dwa światy?"
PBN-AR
Instytucja
Akademia Leona Koźmińskiego w Warszawie
Informacje podstawowe
Główny język publikacji
PL
Czasopismo
MARKETING I RYNEK
ISSN
1231-7853
EISSN
Wydawca
DOI
URL
Rok publikacji
2014
Numer zeszytu
8
Strony od-do
65-69
Numer tomu
Identyfikator DOI
Liczba arkuszy
0,180000
Autorzy
(liczba autorów: 1)
Streszczenia
Język
EN
Treść
Evolution in way of thinking about marketing in Poland during last 40 years reached its critical point. Marketing is judged critically in excessive way and consequently became depreciated. Instead of consolidation of theoreticians and practicians attitudes and activities, emerging ―two worlds‖ of marketing could be observed. An article presents examples of unfavorable phenomena in these field and determinants of discrepancies (in the context of target groups, time perspective, environmental pressure, and circumstances). This cerate opportunities to propose necessary activities which decrease a distance between two groups and consequently increase an prestige of marketing.(original abstract)
Inne
System-identifier
19389