"E-WOM - Findings from the Creative Industries in Poland"
PBN-AR
Instytucja
Akademia Leona Koźmińskiego w Warszawie
Informacje podstawowe
Główny język publikacji
EN
Czasopismo
STUDIA EKONOMICZNE
ISSN
2083-8611
EISSN
Wydawca
DOI
URL
Rok publikacji
2013
Numer zeszytu
149
Strony od-do
200-211
Numer tomu
Identyfikator DOI
Liczba arkuszy
0,66
Autorzy
(liczba autorów: 2)
Słowa kluczowe
PL
Kreatywność
Przedsiębiorczość
Elektroniczna komunikacja
Formy komunikowania
Komunikowanie przedsiębiorstwo-otoczenie
Metody komunikowania się w organizacji
EN
Creativity
Entrepreneurship
Electronic communication
Forms of communication
Communication company-environment
Communication methods
Streszczenia
Język
EN
Treść
The aim of this paper is to identify and analyze the forms of electronic Word-Of-Mouth that creative entrepreneurs engage in. Their roles in informal communications process stimulation are also discussed. Since in the academic literature informal communications process is investigated mainly from consumer’s perspective, the authors focused on the role of entrepreneur. The paper presents results of research study of a group of creative start-ups, participating in the project “Entrepreneurship in creative industries”.
Inne
System-identifier
17453