"Ewolucja w badaniach marketingowych"
PBN-AR
Instytucja
Akademia Leona Koźmińskiego w Warszawie
Informacje podstawowe
Główny język publikacji
PL
Czasopismo
MARKETING I RYNEK
ISSN
1231-7853
EISSN
Wydawca
Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne S.A.
DOI
Rok publikacji
2014
Numer zeszytu
9
Strony od-do
2-7
Numer tomu
Identyfikator DOI
Liczba arkuszy
Autorzy
(liczba autorów: 1)
Słowa kluczowe
PL
badania marketingowe;
metody badawcze;
ewolucja badań marketingowych.
Streszczenia
Język
PL
Treść
Celem poniższego artykułu jest przedstawienie rozwoju badan marketingowych, ze szczególnym uwzględnieniem ich uwarunkowań oraz stosowanych metod badawczych. W analizie zostały wyodrębnione trzy etapy rozwoju badań marketingowych, pojawiające się wraz z postępem społeczno-gospodarczym i technologicznym. Pokazano, że każdy kolejny etap rozwoju przyczyniał się do powstania nowych metod badawczych lub co najmniej rozszerzenia i modyfikacji dotychczasowych. Ostatnie zmiany, odnoszące się do kreowania innowacji, zwłaszcza społecznych, wiążą się zarówno z dalszą modyfikacją metod badań marketingowych, jak i z dużym rozszerzeniem ich bazy informacyjno-komunikacyjnej o badania społeczne, komunikację marketingową oraz społeczną.
Inne
System-identifier
19818