Filtrowanie społecznościowe w internecie – nowy sposób docierania do treści i jego konsekwencje
PBN-AR
Instytucja
Interdyscyplinarne Centrum Modelowania Matematycznego i Komputerowego (Uniwersytet Warszawski)
Informacje podstawowe
Główny język publikacji
pl
Czasopismo
STUDIA MEDIOZNAWCZE
ISSN
1641-0920
EISSN
Wydawca
Wydział Dziennikarstwa i Nauk Politycznych
DOI
Rok publikacji
2015
Numer zeszytu
3
Strony od-do
43-56
Numer tomu
62
Identyfikator DOI
Liczba arkuszy
1.00
Autorzy
(liczba autorów: 1)
Słowa kluczowe
pl
internet
serwisy społecznościowe
wiadomości
filtrowanie
Facebook
en
internet
social networking sites
online news
filters
Facebook
Streszczenia
Język
pl
Treść
Artykuł pokazuje, że internetowym portalom informacyjnym zarabiającym na reklamach nie opłaca się filtrować treści przed publikacją. Potencjalnie każda z nich może przyciągnąć uwagę odbiorców, a wiele mało popularnych treści może generować większe przychody niż niewiele tych najpopularniejszych. Dlatego mechanizmy filtrowania treści i nadawania im znaczenia ulegają zmianie. Dzieje się to już nie w redakcji przed publikacją, ale coraz częściej po publikacji, przede wszystkim w serwisach społecznościowych, gdzie użytkownicy polecają sobie wzajemnie treści, społecznie ustalając ich istotność i wartość. Przedstawione wyniki badań empirycznych potwierdzają, że to właśnie czynności związane z docieraniem do informacji i jej filtrowaniem są podstawowymi sposobami korzystania z serwisów społecznościowych. Konsekwencją zmian w zakresie selekcji i dystrybucji informacji jest malejąca rola redakcji w kształtowaniu agendy.
Cechy publikacji
ORIGINAL_ARTICLE
Inne
System-identifier
700320