'"Czas to pieniądz" - paradoksy ekonomicznego wartościowania czasu przez konsumentów'
PBN-AR
Instytucja
Akademia Leona Koźmińskiego w Warszawie
Informacje podstawowe
Główny język publikacji
PL
Czasopismo
Studia Ekonomiczne. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
ISSN
2083-8611
EISSN
Wydawca
Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
DOI
Rok publikacji
2016
Numer zeszytu
255
Strony od-do
9-17
Numer tomu
Identyfikator DOI
Liczba arkuszy
0,55
Autorzy
(liczba autorów: 1)
Słowa kluczowe
EN
time
mental accounting
value of time
PL
czas
księgowanie umysłowe
wartość czasu
Streszczenia
Język
PL
Treść
Wbrew popularnemu powiedzeniu, czas rzadko jest pieniądzem, co wynika z jego niejednoznacznej i trudnej do uchwycenia natury. Liczne różnice pomiędzy czasem i pieniędzmi powodują, że zasoby te nie są ekwiwalentne. Konsumenci łatwiej księgują pieniądze niż czas, który cenią mniej niż swoje finanse. Decyzje konsumentów dotyczące czasu opierają się na heurystykach, ponieważ postrzegana wartość czasu jest relatywna i zależy od wielu czynników kontekstualnych.
Język
EN
Treść
The article discusses the crucial differences between money and time, which are not similar, nor equivalent to consumers. The characteristic of time versus money were analyzed, as well as the principles of time and money accounting. Accounting for time is difficult to consumers, who rely on heuristics to make rather inconsistent and situation – dependent choices. Still rather limited literature on time accounting and valuation suggests that consumers value money more, as is easier to account for. The value of time is relative and is rarely reflected on.
Inne
System-identifier
21889