Numerical simulation of hysteretic live load effect in a soil-steel bridge
PBN-AR
Instytucja
Wydział Budownictwa Lądowego i Wodnego (Politechnika Wrocławska)
Informacje podstawowe
Główny język publikacji
eng
Czasopismo
Studia Geotechnica et Mechanica
ISSN
0137-6365
EISSN
Wydawca
DOI
URL
Rok publikacji
2014
Numer zeszytu
nr 1
Strony od-do
103-109
Numer tomu
vol. 36
Identyfikator DOI
Liczba arkuszy
Autorzy
(liczba autorów: 1)
Słowa kluczowe
pol
obciążenie o zmiennym położeniu
histereza
podatny przepust stalowy
Open access
Tryb otwartego dostępu
Inne
Wersja tekstu w otwartym dostępie
Wersja opublikowana
Licencja otwartego dostępu
Creative Commons — Uznanie autorstwa-Niekomercyjne-Bez utworów zależnych
Czas opublikowania w otwartym dostępie
Razem z publikacją
Data udostępnienia w sposób otwarty
Streszczenia
Język
eng
Treść
The paper presents numerical simulation of hysteretic live load effect in a soil-steel bridge. The effect was originally identified experimentally by Machelski [1], [2]. The truck was crossing the bridge one way and the other in the full-scale test performed. At the same time, displacements and stress in the shell were measured. The major conclusion from the research was that the measured quantities formed hysteretic loops. A numerical simulation of that effect is addressed in the present work. The analysis was performed using Flac finite difference code. The methodology of solving the mechanical problems implemented in Flac enables us to solve the problem concerning a sequence of load and non-linear mechanical behaviour of the structure. The numerical model incorporates linear elastic constitutive relations for the soil backfill, for the steel shell and the sheet piles, being a flexible substructure for the shell. Contact zone between the shell and the soil backfill is assumed to reflect elastic-plastic constitutive model. Maximum shear stress in contact zone is limited by the Coulomb condition. The plastic flow rule is described by dilation angle ? = 0. The obtained results of numerical analysis are in fair agreement with the experimental evidence. The primary finding from the performed simulation is that the slip in the interface can be considered an explanation of the hysteresis occurrence in the charts of displacement and stress in the shell.
Inne
System-identifier
000192188
CrossrefMetadata from Crossref logo
Cytowania
Liczba prac cytujących tę pracę
Brak danych
Referencje
Liczba prac cytowanych przez tę pracę
Brak danych