Refleksja w nauczaniu gramatyki praktycznej studentów filologii angielskiej niezbędnym komponentem rozwoju kompetencji metodycznej nauczyciela
PBN-AR
Instytucja
Wydział Nauk Humanistycznych (Wyższa Szkoła Humanitas w Sosnowcu)
Książka
Tytuł książki
Edukacja jutra. Kształcenie osób dorosłych - aktywność w życiu zawodowym
Data publikacji
2015
ISBN
9788364788253
Wydawca
Oficyna Wydawnicza Humanitas
Publikacja
Główny język publikacji
pl
Tytuł rozdziału
Refleksja w nauczaniu gramatyki praktycznej studentów filologii angielskiej niezbędnym komponentem rozwoju kompetencji metodycznej nauczyciela
Rok publikacji
2015
Strony (od-do)
117-132
Numer rozdziału
Link do pełnego tekstu
Identyfikator DOI
Liczba arkuszy
1
Hasło encyklopedyczne
Autorzy
(liczba autorów: 1)
Streszczenia
Język
polski
Treść
Celem niniejszego rozdziału jest przedstawienie istotności refleksji w procesie nauczania gramatyki praktycznej studentów filologii angielskiej. W tekście scharakteryzowano podstawowe zasady nauczania refleksyjnego jako istotnego elementu kompetencji metodycznej nauczyciela, a także możliwe sposoby pozyskiwania informacji wykorzystywane przez nauczycieli refleksyjnych (na przykład szczególną rolę dialogu edukacyjnego). Dodatkowo zostały przedstawione wyniki badania przeprowadzonego wśród studentów filologii angielskiej z użyciem wywiadu nieskategoryzowanego, jak również dane uzyskane z zastosowania narzędzi sprawdzających czytelność tekstów (FOG Index) podręczników powszechnie stosowanych do nauczania gramatyki języka angielskiego.
Cechy publikacji
CHAPTER_IN_A_BOOK
Inne
System-identifier
628327