ANGER IN THE CONTEXT OF LEARNING
PBN-AR
Instytucja
Wydział Psychologii (SWPS Uniwersytet Humanistycznospołeczny z siedzibą w Warszawie)
Informacje podstawowe
Główny język publikacji
pl
Czasopismo
Studia Psychologiczne
ISSN
0081-685X
EISSN
2300-8520
Wydawca
Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej
DOI
URL
Rok publikacji
2016
Numer zeszytu
4
Strony od-do
32-38
Numer tomu
52
Identyfikator DOI
Liczba arkuszy
0.5
Autorzy
(liczba autorów: 1)
Słowa kluczowe
pl
złość
gniew
uczenie się
motywacja
funkcje poznawcze
strategie uczenia się
samoregulacja
en
anger
learning
motivation
cognitive functioning
learning strategies
self-regulated learning
Streszczenia
Język
en
Treść
The understanding of emotional process as a crucial part for gaining knowledge and abilities is the key for effective learning and teaching. Anger is one of academic emotions which is experienced during common activities connected with teaching, learning, and testing. This article focuses on reviewing the anger presence in the context of learning process. It presents internal ( tied to learners) as well as external (tied to the teacher and the situation) anger sources. Issues connected with the relation between anger and motivation, ways of using cognitive resource during problem solving tasks, learning strategies and self-regulation of learning are also discussed.
Inne
System-identifier
SWPSf705d4850b2848bdad41221cc00ad87b
CrossrefMetadata from Crossref logo
Cytowania
Liczba prac cytujących tę pracę
Brak danych
Referencje
Liczba prac cytowanych przez tę pracę
Brak danych