Badanie własności jezdnych nieobciążonego samochodu ciężarowego średniej ładowności
PBN-AR
Instytucja
Wydział Mechaniczny (Uniwersytet Technologiczno-Humanistyczny im. Kazimierza Pułaskiego w Radomiu)
Książka
Tytuł książki
The 20th International Conference COMPUTER SYSTEMS AIDED SCIENCE INDUSTRY AND TRANSPORT TRANSCOMP 2016 / Conference Proceeding
Data publikacji
2016
ISBN
9788373518131
Wydawca
Kazimierz Polawski University of Technology and Humanities in Radom
Publikacja
Główny język publikacji
pl
Tytuł rozdziału
Badanie własności jezdnych nieobciążonego samochodu ciężarowego średniej ładowności
Rok publikacji
2016
Strony (od-do)
Numer rozdziału
Link do pełnego tekstu
Identyfikator DOI
Liczba arkuszy
4
Hasło encyklopedyczne
Autorzy
(liczba autorów: 2)
Streszczenia
Język
pl
Treść
W ramach Projektu badawczego własnego N N509 568439 wykonano rozległe prace naukowo badawcze dotyczące problematyki au-tomatycznego kierowania samochodem w sytuacjach zagrażających wypadkiem drogowym z powodu nagle pojawiającej się przeszkody. W badaniach symulacyjnych jako wirtualny obiekt sterowania wykorzystano autorski, rozbudowany (wielomasowy, 3D, nieliniowy) model samochodu ciężarowego średniej ładowności, gruntownie zweryfikowany w badaniach drogowych i stanowiskowych. Opracowanie sterownika aktywnego układu kierowniczego wymagało przeprowadzenia szeregu badań obiektu sterowania w układzie otwartym w różnych warunkach drogowych i eksploatacyjnych. Badania te pozwoliły ustalić scenariusze utraty stateczności oraz określić wartości krytyczne parametrów ruchu, przy których występowała niestateczność pojazdu. Artykuł przedstawia część wyników badań dotyczących samochodu nieobciążonego. Wyniki badań zwracają uwagę na złożone własności jezdne obiektu badań.
Cechy publikacji
Chapter in a book
Abstract
Rozdział w książce
Abstrakt
Inne
System-identifier
PBN-R:792255