Analysis of motion of the body of a motor car hit on its side by another passenger car
PBN-AR
Instytucja
Sieć Badawcza Łukasiewicz - Przemysłowy Instytut Motoryzacji
Informacje podstawowe
Główny język publikacji
EN
Czasopismo
IOP Conference Series : Materials Science & Engineering
ISSN
1757-8981
EISSN
Wydawca
IOP Publishing
DOI
URL
Rok publikacji
2016
Numer zeszytu
1
Strony od-do
1-11
Numer tomu
148
Identyfikator DOI
Liczba arkuszy
0,5
Autorzy
(liczba autorów: 2)
Pozostali autorzy
+ 1
Konferencja
Indeksowana w Scopus
tak
Indeksowana w Web of Science Core Collection
tak
Liczba cytowań z Web of Science Core Collection
Nazwa konferencji (skrócona)
KONMOT 2016
Nazwa konferencji
Scientific Conference on Automotive Vehicles and Combustion Engines (KONMOT 2016)
Początek konferencji
2016-09-22
Koniec konferencji
2016-09-23
Lokalizacja konferencji
Kraków
Kraj konferencji
PL
Lista innych baz czasopism i abstraktów w których była indeksowana
Open access
Tryb otwartego dostępu
Otwarte repozytorium
Wersja tekstu w otwartym dostępie
Wersja opublikowana
Licencja otwartego dostępu
Creative Commons — Uznanie autorstwa
Czas opublikowania w otwartym dostępie
Razem z publikacją
Data udostępnienia w sposób otwarty
Streszczenia
Język
angielski
Treść
Based on an analysis of the course of a few experimental crash tests, a physical model and afterwards a mathematical model were prepared to describe the motion of bodies of the vehicles involved during the phase of impact. The motion was analysed in a global coordinate system attached to the road surface. Local coordinate systems were also adopted with their origins being placed at the centres of mass of the vehicles. Equations of motion of the model were derived. The calculation results enabled defining the influence of the location of the point of impact against the vehicle side on e.g. the following: - time history of the impact force exerted by the impacting car (A) on the impacted car (B) as well as characteristic values of this force and of the impulse of the impact force; - time histories showing changes in the velocity of the centre of vehicle mass and in the angle of deviation of the velocity vector from the direction of motion of the impacted vehicle before the collision; - trajectory of the centre of mass and angle of rotation of the body of the impacted vehicle. The calculations were focused on the initial period of motion of the body of the impacted vehicle, up to the instant of 200 ms from the start of the collision process. After this time, the vehicles separate from each other and move independently. The results obtained from the calculations covering this initial period make it possible to determine the starting-point values of the parameters to be taken for further calculations of the free post-impact motion of the cars.
Inne
System-identifier
PX-58b581fdd5de9cc1dd9c6657
CrossrefMetadata from Crossref logo
Cytowania
Liczba prac cytujących tę pracę
Brak danych
Referencje
Liczba prac cytowanych przez tę pracę
Brak danych