Game controller based on biomedical signals
PBN-AR
Instytucja
Wydział Elektrotechniki, Automatyki, Informatyki i Inżynierii Biomedycznej (Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie)
Książka
Tytuł książki
MMAR 2015. 20\textsuperscript{th} international conference on Methods and Models in Automation and Robotics : 24–27 August 2015, Międzyzdroje, Poland : program, abstracts, proceedings (CD)
Data publikacji
2015
ISBN
978-83-7518-756-4
Wydawca
ZAPOL Sobczyk Sp.j.
Publikacja
Główny język publikacji
EN
Tytuł rozdziału
Game controller based on biomedical signals
Rok publikacji
2015
Strony (od-do)
934--939
Numer rozdziału
Link do pełnego tekstu
Identyfikator DOI
Liczba arkuszy
0.42
Hasło encyklopedyczne
Autorzy
(liczba autorów: 6)
Pozostali autorzy
+ 4
Słowa kluczowe
EN
electroencephalography (EEG)
information interfaces
Human-Computer Interaction (HCI)
user interfaces
Brain-Computer Interfaces (BCI)
non-integer filter
games control
gaming
Konferencja
Indeksowana w Scopus
tak
Indeksowana w Web of Science Core Collection
tak
Liczba cytowań z Web of Science Core Collection
Nazwa konferencji (skrócona)
MMAR 2015
Nazwa konferencji
20th international conference on Methods and Models in Automation and Robotics
Początek konferencji
2015-08-24
Koniec konferencji
2015-08-27
Lokalizacja konferencji
Międzyzdroje
Kraj konferencji
PL
Lista innych baz czasopism i abstraktów w których była indeksowana
Streszczenia
Język
EN
Treść
Modern, based on biomedical signals interfaces have become recently very complex, however the complexity does not always lead to increased functionality or usability. In particular, when it comes to handicapped users, the currently available solutions are far from satisfactory. In this paper an innovative approach for biomedical signals based interfaced with the implementation of an inexpensive gaming headset Emotiv EPOC was presented. The main goal was to design, and develop an intuitive and user-friendly interface based on implementation of various biomedical signals such as EEG or EMG. The project was primarily intended for handicapped users as a replacement for traditional interfaces such as keyboard or mouse, however its potential use was extended. The proposed system differs from the already existing interfaces mainly because of its versatility to work with various biomedical signals, thus enabling a single interface to be controlled with different devices. Initial investigation has proven that Emotiv EPOC headset could be applied as an inexpensive, easily available on the open market tool for Human-Computer Interaction (HCI) systems for the gaming purpose.
Cechy publikacji
chapter-in-a-book
peer-reviewed
Inne
System-identifier
idp:091359
CrossrefMetadata from Crossref logo
Cytowania
Liczba prac cytujących tę pracę
Brak danych
Referencje
Liczba prac cytowanych przez tę pracę
Brak danych