Design and accuracy assessment of the multi-sensor weigh-in-motion system
PBN-AR
Instytucja
Wydział Elektrotechniki, Automatyki, Informatyki i Inżynierii Biomedycznej (Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie)
Książka
Tytuł książki
$I^{2}MTC$ [Dokument elektroniczny]. 2015 IEEE international Instrumentation and Measurement Technology Conference : May 11–14, 2015, Pisa, Italy : proceedings
Data publikacji
2015
ISBN
978-1-4799-6113-9
Wydawca
IEEE
Publikacja
Główny język publikacji
EN
Tytuł rozdziału
Design and accuracy assessment of the multi-sensor weigh-in-motion system
Rok publikacji
2015
Strony (od-do)
1036--1041
Numer rozdziału
Link do pełnego tekstu
Identyfikator DOI
Liczba arkuszy
0.42
Hasło encyklopedyczne
Słowa kluczowe
EN
MS-WIM systems
load sensors
weighing of vehicles
Konferencja
Indeksowana w Scopus
nie
Indeksowana w Web of Science Core Collection
tak
Liczba cytowań z Web of Science Core Collection
Nazwa konferencji (skrócona)
Nazwa konferencji
2015 IEEE international Instrumentation and Measurement Technology Conference
Początek konferencji
2015-05-11
Koniec konferencji
2015-05-14
Lokalizacja konferencji
Pisa
Kraj konferencji
IT
Lista innych baz czasopism i abstraktów w których była indeksowana
Streszczenia
Język
EN
Treść
In every country, road networks are one of the largest and highly expensive investment. Equally expensive are the consequences of not ensuring adequate road safety. This creates the need for an efficient and automatic system for the detection of overloaded vehicles [17]. One of the tools designed to measure the weight and individual axle loads of vehicles are the systems weighing vehicles in motion (WIM). Due to their measurement imprecision, WIM systems composed of two lines of sensors are only used as pre-selection systems. At present, the only viable option for reducing measurement uncertainty in dynamic weighing is to increase number of load sensors (Multi-Sensor systems; MS-WIM). The paper presents the results of research on a MS-WIM system equipped with 16 lines of load sensors. The conceptual objectives, system design, results of experimental evaluation of the system's accuracy, and the final conclusions based on a 6-year operating period, during which the system has been used under normal traffic conditions have been presented.
Cechy publikacji
chapter-in-a-book
Inne
System-identifier
idp:090073