Admission control in flow-aware multi-topology adaptive routing
PBN-AR
Instytucja
Wydział Informatyki, Elektroniki i Telekomunikacji (Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie)
Książka
Tytuł książki
ICNC 2015 [Dokument elektroniczny]. International Conference on Computing, Networking and Communications : Anaheim, USA : February 16–19, 2015
Data publikacji
2015
ISBN
978-1-4799-6958-6
Wydawca
IEEE
Publikacja
Główny język publikacji
EN
Tytuł rozdziału
Admission control in flow-aware multi-topology adaptive routing
Rok publikacji
2015
Strony (od-do)
265--269
Numer rozdziału
Link do pełnego tekstu
Identyfikator DOI
Liczba arkuszy
0.35
Hasło encyklopedyczne
Słowa kluczowe
EN
quality of service
congestion control
flow-aware networks
admission control
flow-aware multi-topology adaptive routing
Konferencja
Indeksowana w Scopus
tak
Indeksowana w Web of Science Core Collection
tak
Liczba cytowań z Web of Science Core Collection
Nazwa konferencji (skrócona)
INC
Nazwa konferencji
International Conference on Computing, Networking and Communications
Początek konferencji
2015-02-16
Koniec konferencji
2015-02-19
Lokalizacja konferencji
Anaheim, CA
Kraj konferencji
US
Lista innych baz czasopism i abstraktów w których była indeksowana
Streszczenia
Język
EN
Treść
Flow-Aware Multi-Topology Adaptive Routing (FAMTAR) is a new mechanism which provides the ability to use multiple paths between two points in a network. When the primary path becomes congested, a new path is found and used. However, when all possible paths are congested, new flows are still accepted on one of the congested paths which degrades the observed quality of service. Therefore, in this paper, two admission control mechanisms for FAMTAR are presented and analyzed. The main goal of the algorithms is to restrict new flows' access to congested paths and force them to wait for resources to become available. We propose two different methods to determine whether an available path for a new flow is congested or not. Moreover, we propose a mechanism which assures the transmission of selected flows (e.g. emergency calls) through paths with minimum total delay. The presented analysis shows the advantages of the introduced proposals and allows to estimate the potential gain from using these mechanisms. © 2015 IEEE.
Cechy publikacji
chapter-in-a-book
peer-reviewed
Inne
System-identifier
idp:088577