The application of multimodal network for the modeling of movement in public transport
PBN-AR
Instytucja
Wydział Geodezji Górniczej i Inżynierii Środowiska (Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie)
Książka
Tytuł książki
SGEM2013. GeoConference on Informatics, geoinformatics and remote sensing : 13\textsuperscript{th} international multidisciplinary scientific geoconference : 16–22, June, 2013, Albena, Bulgaria : conference proceedings
Data publikacji
2013
ISBN
978-954-91818-9-0
Wydawca
STEF92 Technology Ltd.
Publikacja
Główny język publikacji
EN
Tytuł rozdziału
The application of multimodal network for the modeling of movement in public transport
Rok publikacji
2013
Strony (od-do)
559--563
Numer rozdziału
Link do pełnego tekstu
Identyfikator DOI
Liczba arkuszy
0.4
Hasło encyklopedyczne
Autorzy
(liczba autorów: 2)
Słowa kluczowe
EN
Geographic Information System (GIS)
network analyses
transfer
Konferencja
Indeksowana w Scopus
nie
Indeksowana w Web of Science Core Collection
tak
Liczba cytowań z Web of Science Core Collection
Nazwa konferencji (skrócona)
SGEM2013
Nazwa konferencji
GeoConference on Informatics, geoinformatics and remote sensing : 13\textsuperscript{th} international multidisciplinary scientific geoconference
Początek konferencji
2013-06-16
Koniec konferencji
2013-06-22
Lokalizacja konferencji
Albena
Kraj konferencji
BG
Lista innych baz czasopism i abstraktów w których była indeksowana
Streszczenia
Język
EN
Treść
The modeling of movement in public transport is a special case of vector network analyses. Compared to a vehicle traffic and pedestrians movement, there is a limitation in that the movement takes place within specific communication lines, which run on strictly defined routes and interchange/transfer from one line to another is limited to stop and takes additional time. Every line has own route and change between lines take additional time. Partly as a solution to this problem have been designed multimodal networks have been designed, available in GIS software. Their main use is to connect together the various means of public transport (tram, tube, bus) used in a given area. However, the problem of changing lines within one means of transport is still not solved. In the paper authors proposed to treat every line as a separate network. It allowed to create transfer points and to define interchange time in the form of an attribute. The attribute stores information about the time, which is needed for changing the line. The proposed method was verified on chosen part of communication network in Krakow (in particular taking into account poorly communicated places, that/which do not have direct connections to the city center).
Cechy publikacji
chapter-in-a-book
peer-reviewed
Inne
System-identifier
idp:074294