Non-contact ultrasonic guided wave inspection of rails
PBN-AR
Instytucja
Wydział Inżynierii Mechanicznej i Robotyki (Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie)
Książka
Tytuł książki
Structural health monitoring 2013. a roadmap to intelligent structures : proceedings of the 9th International workshop on Structural Health Monitoring : Stanford, September 10–12, 2013
Data publikacji
2013
ISBN
978-1-60595-115-7
Wydawca
DEStech Publications
Publikacja
Główny język publikacji
EN
Tytuł rozdziału
Non-contact ultrasonic guided wave inspection of rails
Rok publikacji
2013
Strony (od-do)
2570--2577
Numer rozdziału
Link do pełnego tekstu
Identyfikator DOI
Liczba arkuszy
0.57
Hasło encyklopedyczne
Autorzy
Pozostali autorzy
+ 4
Konferencja
Indeksowana w Scopus
tak
Indeksowana w Web of Science Core Collection
tak
Liczba cytowań z Web of Science Core Collection
Nazwa konferencji (skrócona)
IWSHM
Nazwa konferencji
9th International Workshop on Structural Health Monitoring
Początek konferencji
2013-09-10
Koniec konferencji
2013-09-12
Lokalizacja konferencji
Stanford
Kraj konferencji
US
Lista innych baz czasopism i abstraktów w których była indeksowana
Streszczenia
Język
EN
Treść
The University of California at San Diego (UCSD), under a Federal Railroad Administration (FRA) Office of Research and Development (R&D) grant, is developing a system for high-speed and non-contact rail integrity evaluation. A prototype using an ultrasonic air-coupled guided wave signal generation and air-coupled signal detection has been tested at the UCSD Rail Defect Farm. In addition to a real-time statistical analysis algorithm, the prototype uses a specialized filtering approach due to the inherently poor signal-to-noise ratio of the air-coupled ultrasonic measurements in rail steel. The laboratory results indicate that the prototype is able to detect internal rail defects with a high reliability. Extensions of the system are planned to add rail surface characterization to the internal rail defect detection. In addition to the description of the prototype and test results, numerical analyses of ultrasonic guided wave propagation in rails have been performed using a LISA algorithm and some of these results are shown. The numerical analysis has helped designing various aspects of the prototype for maximizing its sensitivity to defects.
Cechy publikacji
chapter-in-a-book
peer-reviewed
Inne
System-identifier
idp:076347