Reduction of number of braking tests under load during inspections of ropeways
PBN-AR
Instytucja
Wydział Inżynierii Mechanicznej i Robotyki (Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie)
Informacje podstawowe
Główny język publikacji
EN
Czasopismo
Logistyka
ISSN
1231-5478
EISSN
Wydawca
Instytut Logistyki i Magazynowania. Dział Upowszechniania Wiedzy
DOI
Rok publikacji
2015
Numer zeszytu
4
Strony od-do
9426--9431
Numer tomu
Link do pełnego tekstu
Identyfikator DOI
Liczba arkuszy
0.42
Słowa kluczowe
EN
ropeways
emergency braking processes
chairlift
Streszczenia
Język
EN
Treść
Annually, every ropeway has to be tested to provide safety for passengers. One of the most significant parts of the inspection is braking test with load. In order to ensure maximal reliability the test is conducted with the maximum load, which may occur during operation. This increases the dynamic impact on ropeway elements. The article provides full methodology of setting the ropeway parameters which results in reduction in number of tests with load.
Język
PL
Treść
Każdego roku kolei linowa musi zostać poddana tzw. odbiorowi technicznemu, podczas którego sprawdza się poprawność działania poszczególnych jej elementów. Jednym z najistotniejszych etapów przeprowadzanych testów są próby prawidłowego zadziałania zespołów hamulcowych. Hamowanie odbywa się m.in. przy pełnym obciążeniu, odpowiadającemu ciężarowi maksymalnej liczby pasażerów, (chociaż stan ten bardzo rzadko występuje podczas normalnej eksploatacji). Powoduje to zwiększenie oddziaływania dynamicznego na elementy kolei w stosunku do rzeczywistych oddziaływań podczas normalnej pracy. W artykule przedstawiono pełną metodologię ustawiania parametrów zespołów hamulców kolei linowej, której celem jest zmniejszenie liczby prób hamulcowych z obciążeniem, jak i samego obciążenia.
Cechy publikacji
original article
peer-reviewed
Inne
System-identifier
idp:091853