Znaczenie internetu w promocji i dystrybucji treści kultury
PBN-AR
Instytucja
Interdyscyplinarne Centrum Modelowania Matematycznego i Komputerowego (Uniwersytet Warszawski)
Informacje podstawowe
Główny język publikacji
pl
Czasopismo
STUDIA BAS
ISSN
2080-2404
EISSN
2082-0658
Wydawca
Kancelaria Sejmu
DOI
Rok publikacji
2016
Numer zeszytu
2
Strony od-do
179-203
Numer tomu
46
Identyfikator DOI
Liczba arkuszy
1,20
Autorzy
Słowa kluczowe
pl
internet
promocja kultury
dystrybucja treści
media społecznościowe
YouTube
filtrowanie społecznościowe
crowdfunding
metakultura
en
internet
promotion of culture
content distribution
social media
YouTube
social filtering
crowdfunding
metaculture
Open access
Tryb otwartego dostępu
Otwarte repozytorium
Wersja tekstu w otwartym dostępie
Wersja ostateczna autora
Licencja otwartego dostępu
Inna
Czas opublikowania w otwartym dostępie
Data udostępnienia w sposób otwarty
Streszczenia
Język
en
Treść
Role of the internet in popularisation and promotion of culture: The article discusses changes in the area of culture related to promoting and distributing cultural content on the internet, as well as transformations concerning flow of cultural content, practices of participation in culture and new business models, that emerged in this sphere. Statistics on the usage of media, including TV and the internet, in Poland were examined. While presenting changes in distribution and related new business models, focus was put on the effects of content overproduction and numerous channels of distribution, resulting in the growing role of filtering mechanisms. It has also been shown, how the use of the internet supports participation in culture offline, and the relevant mechanisms have been pointed. Raising popularity of the internet, diversification of channels to access cultural content and more democratic, in comparison to the old media, ecosystem, with lowered entry barriers, belong to the crucial aspects of the changes discussed. Among conclusions, the role of the state in this new system, as well as and the place for the Internet in the broader model of civic participation are discussed.
Cechy publikacji
Ekonomia
Finanse
Economics
Finance
discipline:Kulturoznawstwo
discipline:Socjologia
discipline:Cultural studies
discipline:Sociology
Original article
Original article presents the results of original research or experiment.
Oryginalny artykuł naukowy
Oryginalny artykuł naukowy przedstawia rezultaty oryginalnych badań naukowych lub eksperymentu.
Inne
System-identifier
PBN-R:751364