A problem of assessing visual comfort in virtual reality applications
PBN-AR
Instytucja
Wydział Fizyki Technicznej, Informatyki i Matematyki Stosowanej (Politechnika Łódzka)
Książka
Tytuł książki
Computer Game Innovations
Data publikacji
2016
ISBN
9788372838148
Wydawca
LODZ UNIVERSITY OF TECHNOLOGY PRESS
Publikacja
Główny język publikacji
en
Tytuł rozdziału
A problem of assessing visual comfort in virtual reality applications
Rok publikacji
2016
Strony (od-do)
43-53
Numer rozdziału
4
Link do pełnego tekstu
Identyfikator DOI
Liczba arkuszy
0.69
Hasło encyklopedyczne
Autorzy
(liczba autorów: 2)
Słowa kluczowe
en
visual comfort
virtual reality
computer games
Streszczenia
Język
en
Treść
This article focuses on different causes of visual discomfort and presents methods that can evaluate and improve the quality of VR applications. Chap- ters elaborate on stereoscopy, different saliency map elements (2D image saliency, depth saliency and visual comfort based saliency) and visual com- fort assessment. Differences between several saliency maps are presented. We propose combining complex saliency maps with visual comfort map and adding several attracting attention features (human face detection, motion of objects) to create reliable tool for finding problematic regions in VR appli- cations.
Cechy publikacji
discipline:Informatyka – dziedzina nauk technicznych
discipline:Computer science – field of technical sciences
Chapter in a book
Rozdział w książce
Inne
System-identifier
PBN-R:796245