Game player’s face analysis for emotions modeling
PBN-AR
Instytucja
Wydział Fizyki Technicznej, Informatyki i Matematyki Stosowanej (Politechnika Łódzka)
Książka
Tytuł książki
Computer Game Innovations
Data publikacji
2016
ISBN
9788372838148
Wydawca
LODZ UNIVERSITY OF TECHNOLOGY PRESS
Publikacja
Główny język publikacji
en
Tytuł rozdziału
Game player’s face analysis for emotions modeling
Rok publikacji
2016
Strony (od-do)
106-115
Numer rozdziału
8
Link do pełnego tekstu
Identyfikator DOI
Liczba arkuszy
0.63
Hasło encyklopedyczne
Streszczenia
Język
en
Treść
In recent years there has been an intensive development of human com- puter interaction systems. Today’s computer systems are able not only to track the user’s face and gather static information, but also actively respond to him. The face detection allows to identify and determine user sex, age, mimic and others. Those techniques are popular in marketing and secu- rity areas, but may be also used in the video game industry. Face might be acquired by web camera, examined by author’s methods of analysis to psy- chological model. This article shows a possible scenarios of using detected emotions in the video games.
Cechy publikacji
discipline:Informatyka – dziedzina nauk technicznych
discipline:Computer science – field of technical sciences
Chapter in a book
Rozdział w książce
Inne
System-identifier
PBN-R:796540