A method for reserve determination of the static and dynamic list of liquefied natural gas carriers and its application to the dynamic under keel clearance system in the outer port in Świnoujście.
PBN-AR
Instytucja
Wydział Nawigacyjny (Akademia Morska w Szczecinie)
Informacje podstawowe
Główny język publikacji
EN
Czasopismo
Zeszyty Naukowe Akademii Morskiej w Szczecinie
ISSN
1733-8670
EISSN
2392-0378
Wydawca
Akademia Morska w Szczecinie
DOI
Rok publikacji
2016
Numer zeszytu
47(119)
Strony od-do
66-73
Numer tomu
Identyfikator DOI
Liczba arkuszy
Autorzy
Słowa kluczowe
EN
dynamic UKC
simulation methods
analytical methods
list
pressure transmitters
LNG carrier
Open access
Tryb otwartego dostępu
Otwarte repozytorium
Wersja tekstu w otwartym dostępie
Wersja opublikowana
Licencja otwartego dostępu
Creative Commons — Uznanie autorstwa
Czas opublikowania w otwartym dostępie
Razem z publikacją
Streszczenia
Język
EN
Treść
This paper presents a methodology for determining the components related to the heel of liquefied natural gas (LNG) carriers, excluding the heel of the vessel due to waves. The described method was applied to the description of under keel clearance of vessels approaching the outer port of Świnoujście. The method includes the determination of heel components caused by: draught reading errors, wind, current, tugboats and vessel maneuvers. Determination of the last component was carried out using a 2-stage method. In the first stage, simulation methods were used to identify the parameters of ship movement. In the second stage, the maximum heel of LNG carriers was calculated by analytical methods.
Cechy publikacji
original-article
Inne
System-identifier
article_1807_3730
CrossrefMetadata from Crossref logo
Cytowania
Liczba prac cytujących tę pracę
Brak danych
Referencje
Liczba prac cytowanych przez tę pracę
Brak danych