Pitfalls of E-education: from multimedia to digital dementia?
PBN-AR
Instytucja
Wydział Inżynierii Lądowej (Politechnika Warszawska)
Książka
Tytuł książki
Proceedings of the 2016 Federated Conference on Computer Science and Information Systems
Data publikacji
2016
ISBN
978-83-60810-90-3
Wydawca
IEEE
Publikacja
Główny język publikacji
en
Tytuł rozdziału
Pitfalls of E-education: from multimedia to digital dementia?
Rok publikacji
2016
Strony (od-do)
913-920
Numer rozdziału
Identyfikator DOI
Liczba arkuszy
0.5
Hasło encyklopedyczne
Autorzy
(liczba autorów: 1)
Konferencja
Indeksowana w Scopus
nie
Indeksowana w Web of Science Core Collection
tak
Liczba cytowań z Web of Science Core Collection
Nazwa konferencji (skrócona)
FedCSIS 2016
Nazwa konferencji
Federated Conference on Computer Science and Information Systems
Początek konferencji
2016-09-11
Koniec konferencji
2016-09-14
Lokalizacja konferencji
Gdańsk
Kraj konferencji
PL
Lista innych baz czasopism i abstraktów w których była indeksowana
Streszczenia
Język
en
Treść
This paper presents lessons learned from nearly 25 years long experiences with different forms of E-education. All experiences are definitely positive but during conducted research many pitfalls and traps were recognized and observed. Widely used multimedia materials do not motivate weak students to learn. Instead of learning they do prefer to watch materials in a passive way. Mobile learning in which all materials are available also for smartphones increased this attitude to learning. All quizzes and tests even very sophisticated cannot replace a real exam. Knowledge of the answers on hundreds of questions is not equal to the real knowledge of a certain field. Flipped classroom paradigm forcing to learn at home was not accepted by students. Moreover, E-education creates chances for e-cheating. All these pitfalls and traps lead to the conclusion that E-education is not a straightforward remedy for all current education problems.
Inne
System-identifier
WUT4ef0b19eb5e1409dbd22959e45a89cf8
CrossrefMetadata from Crossref logo
Cytowania
Liczba prac cytujących tę pracę
Brak danych
Referencje
Liczba prac cytowanych przez tę pracę
Brak danych