Dziedzictwo kulturowe a marka regionu
PBN-AR
Instytucja
Wydział Ekonomiczny (Uniwersytet Opolski)
Książka
Tytuł książki
Administracja publiczna - zagadnienia prawne i koncepcje zarządzania. Nr 2
Data publikacji
2016
ISBN
978-83-63839-37-6
Wydawca
Wydawnictwo Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej im. Angelusa Sielsiusa
Publikacja
Główny język publikacji
pl
Tytuł rozdziału
Dziedzictwo kulturowe a marka regionu
Rok publikacji
2016
Strony (od-do)
131-140
Numer rozdziału
Identyfikator DOI
Liczba arkuszy
0.5
Hasło encyklopedyczne
Autorzy
(liczba autorów: 1)
Słowa kluczowe
pl
marka regionu, dziedzictwo kulturowe
en
region branding, cultural heritage
Streszczenia
Język
en
Treść
This article discusses the possibility of the use of cultural heritage in the process of branding of the region. The use of cultural heritage is extremely important because it is both unique and exceptional, and this creates a great opportunity for a clear distinction of the region from the competition. The article shows, among others, that cultural factors are beginning to play an important role in the location decisions of investors and is one of the key elements of competitive advantage.
Inne
System-identifier
UO2f76f41f040b4bdf8cc343ed5f837b0d