Wyjątkowość doświadczenia śmierci w artystycznych grach wideo
PBN-AR
Instytucja
Wydział Filologiczny (Uniwersytet Opolski)
Informacje podstawowe
Główny język publikacji
pl
Czasopismo
Replay : the Polish journal of game studies
ISSN
2391-8551
EISSN
Wydawca
Uniwersytet Łódzki. Wydawnictwo
Rok publikacji
2015
Numer zeszytu
1
Strony od-do
51-63
Numer tomu
Identyfikator DOI
Liczba arkuszy
0.6
Autorzy
Słowa kluczowe
en
art games, death, video games, Jason Rohrer, Anna Anthropy, Tale of Tales
Streszczenia
Język
en
Treść
Video games present different meanings of death than those conditioned by social and cultural contexts. Most games treat the motif of death instrumentally. Therefore, death is usually a norm and a rule in typical video games. However, art games present a different sense of death, one that efies its conventional meanings. The article analyses the different presentations of death in three art games: "Passage" (Rohrer, 2007), "The Graveyard" (Tale of Tales, 2008) and "Queers in Love at the End of the World" (Anthropy, 2013). These productions prove that video games are an excellent medium to offer players a deep emotional experience, which can also encourage taking a fundamental and more profound reflection on the meaning of life and death.
Inne
System-identifier
UOa0532a86fd624b05b4395f101984edaa
CrossrefMetadata from Crossref logo
Cytowania
Liczba prac cytujących tę pracę
Brak danych
Referencje
Liczba prac cytowanych przez tę pracę
Brak danych