Lojalność względem Kościoła w świetle marketingu partnerskiego
PBN-AR
Instytucja
Wydział Teologii (Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II w Lublinie)
Informacje podstawowe
Główny język publikacji
PL
Czasopismo
Rocznik Teologii Katolickiej
ISSN
1644-8855
EISSN
Wydawca
DOI
URL
Rok publikacji
2015
Numer zeszytu
1
Strony od-do
213-225
Numer tomu
14
Link do pełnego tekstu
Identyfikator DOI
Liczba arkuszy
0,769075
Autorzy
(liczba autorów: 1)
Słowa kluczowe
EN
Church
pastoral care
loyalty
marketing
affiliate marketing
relationship marketing
PL
Kościół
duszpasterstwo
marketing
marketing partnerski
marketing relacji
Streszczenia
Język
EN
Treść
The article concerns the way of developing loyalty to the Church. The necessity to develop loyalty with regard to the people who constitute the ecclesial community and to build it with regard to the people whose loyalty has decreased is an urgent problem nowadays. The processes of laicization and secularization in Poland influence loosening of the bonds with the Church and often result in leaving the Church. This situation forces priests to counteract the effects of the processes. In their efforts they can make use of the principles developed on the basis of economics. The ones which are particularly effective, as it seems, are the principles used in the affiliate marketing which aims at customer retention and which is based on cooperation. The article takes up the issue of developing loyalty to the Church through common values, strengthening self-confidence, maintaining contacts and recognition as well as through engagement and prizes.
Inne
System-identifier
88142
CrossrefMetadata from Crossref logo
Cytowania
Liczba prac cytujących tę pracę
Brak danych
Referencje
Liczba prac cytowanych przez tę pracę
Brak danych