Częstotliwość skurczów serca uczniów klasy IV szkoły podstawowej na lekcji wychowania fizycznego z zakresu koszykówki
PBN-AR
Instytucja
Wydział Wychowania Fizycznego (Akademia Wychowania Fizycznego we Wrocławiu)
Informacje podstawowe
Główny język publikacji
pl
Czasopismo
Rozprawy Naukowe Akademii Wychowania Fizycznego we Wrocławiu
ISSN
0239-4375
EISSN
Wydawca
Akademia Wychowania Fizycznego we Wrocławiu
DOI
Rok publikacji
2014
Numer zeszytu
44
Strony od-do
99-108
Numer tomu
Identyfikator DOI
Liczba arkuszy
Autorzy
Słowa kluczowe
pl
częstość skurczów serca
koszykówka
szkoła podstawowa
uczeń
wychowanie fizyczne
en
heart contractions frequency
polar team system
primary school
students
physical education
Streszczenia
Język
en
Treść
Background. The fading spontaneous motor activity of children and teenagers causes the fall of physical fitness. Therefore schools introduced physical education classes to improve this. The purpose of the research was a diagnosis of the intensity of physical education classes. Material and methods. The study diagnosed 58 fourth grade students of primary school in Wołów. The main research method was a direct observation technique. The intensity of the classes was evaluated with the Polar Team2 System. Results. The highest mean of the heart contractions frequency appeared during the play “tag with the ball” – 186.5 bpm. HR max in first two games was on the level of 186 ± 1 bpm. In next three games heart contractions frequency was 174.96 ± 5 bpm. The longest-lasting heart contractions frequency during the class was 70–79 % HR max. Even pulse and HR higher than max 70% lasted 24 minutes and 29 seconds. Conclusion. The study showed a significant variation in exercise intensity during the various stages of the class, as evidenced by the curve of average values of heart rate.
Cechy publikacji
Pedagogika
Nauki o kulturze fizycznej
Pedagogy
Physical education
discipline:Nauki o kulturze fizycznej
discipline:Physical education
Original article
Original article presents the results of original research or experiment.
Oryginalny artykuł naukowy
Oryginalny artykuł naukowy przedstawia rezultaty oryginalnych badań naukowych lub eksperymentu.
Inne
System-identifier
PBN-R:600837