Świadomość żywieniowa konsumentów w aspekcie jakości życia
PBN-AR
Instytucja
Wydział Zarządzania (Politechnika Częstochowska)
Informacje podstawowe
Główny język publikacji
pl
Czasopismo
ABC Jakości
ISSN
1234-7248
EISSN
Wydawca
Polskie Centrum Badań i Certyfikacji
DOI
URL
Rok publikacji
2015
Numer zeszytu
Strony od-do
4-17
Numer tomu
nr 4 (84)
Link do pełnego tekstu
Identyfikator DOI
Liczba arkuszy
Autorzy
(liczba autorów: 1)
Słowa kluczowe
pl
jakość życia
świadomość żywieniowa
jakość żywności
znaki jakości
systemy zarządzania jakością
superfood
Slow Food
Streszczenia
Język
pl
Treść
Rosnąca świadomość konsumentów w zakresie bezpieczeństwa produktów spożywczych, ich składu i wartości odżywczych sprawia, że konsument oczekuje potwierdzonych informacji na temat tego, co kupuje. Producenci i dystrybutorzy są zobligowani do dostarczania żywności bezpiecznej, niezagrażającej zdrowiu i życiu konsumenta. W artykule przedstawiono wyniki badań konsumentów w zakresie świadomości żywieniowej. Wykazano, że respondenci znają znaki oraz konkursy jakości. Podczas dokonywania zakupów zwracają uwagę przede wszystkim na: datę ważności produktu, cenę, skład produktu, promocję, wygląd opakowania oraz pochodzenie produktu. Ankietowani są zwolennikami zdrowej żywności ,jednak nie znają produktów określanych mianem superfood oraz Slow Food.
Cechy publikacji
original-article
Inne
System-identifier
50303