How social networking sites and their popularity challenges agenda-setting theory
PBN-AR
Instytucja
Interdyscyplinarne Centrum Modelowania Matematycznego i Komputerowego (Uniwersytet Warszawski)
Informacje podstawowe
Główny język publikacji
en
Czasopismo
Konteksty Społeczne
ISSN
2300-6277
EISSN
Wydawca
Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej
DOI
Rok publikacji
2016
Numer zeszytu
1(7)
Strony od-do
19-32
Numer tomu
4
Identyfikator DOI
Liczba arkuszy
1.00
Autorzy
(liczba autorów: 2)
Open access
Tryb otwartego dostępu
Otwarte czasopismo
Wersja tekstu w otwartym dostępie
Wersja opublikowana
Licencja otwartego dostępu
Creative Commons — Uznanie autorstwa
Czas opublikowania w otwartym dostępie
Razem z publikacją
Data udostępnienia w sposób otwarty
Streszczenia
Język
en
Treść
With the emergence of social networking sites (SNS), the way that information is being processed by media consumers has changed drastically. This has had a direct impact on one of the most established media theories: agenda-setting theory. Applying the framework presented in 2005 by McCombs, the authors of the article show how the main assumptions of the theory are being challenged in its five stages. SNS users decide what news is important by choosing what to share within their networks (basic agenda-setting effects); attributes regarding events are issued by SNS users under particular limitations (attribute agenda-setting); in conditions of high uncertainty and relevance, SNS users can directly impact public opinion (psychological effects of agenda-setting theory); SNS are becoming the source of traditional media agendas (sources of media agendas); SNS users are reaffirming their opinions as a result of SNS homophily (consequences of agenda-setting effects); and users influence public figures within SNS (reverse agenda-setting effects).
Cechy publikacji
Nauki o polityce
Socjologia
Political science
Sociology
discipline:Nauki o mediach
discipline:Socjologia
discipline:Media studies
discipline:Sociology
Original article
Original article presents the results of original research or experiment.
Oryginalny artykuł naukowy
Oryginalny artykuł naukowy przedstawia rezultaty oryginalnych badań naukowych lub eksperymentu.
Inne
System-identifier
PBN-R:806385