Czy PR-owcy zagrażają dziennikarstwu? Związki public relations z media agenda-setting
PBN-AR
Instytucja
Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii (Uniwersytet Warszawski)
Informacje podstawowe
Główny język publikacji
pl
Czasopismo
Zeszyty Prasoznawcze
ISSN
0555-0025
EISSN
2299-6362
Wydawca
Uniwersytet Jagielloński
DOI
Rok publikacji
2013
Numer zeszytu
1
Strony od-do
59-71
Numer tomu
56
Link do pełnego tekstu
Liczba arkuszy
Autorzy
(liczba autorów: 1)
Słowa kluczowe
pl
teoria agenda setting
public relations
media relations
teza o determinacji
teoria interefikacji
dziennikarstwo i PR
Streszczenia
Język
pl
Treść
Na międzynarodowej konferencji „Matters of Journalism: Understanding Professional Challenges and Dilemmas”, we wrześniu 2012 roku w Gdańsku, usłyszeliśmy od naszych hiszpańskich gości, iż obserwują u siebie w lokalnych mediach Andaluzji niepokojącą tendencję redukowania etatów dziennikarskich i zmniejszania zespołów redakcyjnych. Właściciele tych mediów tłumaczą, że dziennikarze nie są im już potrzebni, gdyż redakcje otrzymują bardzo dużo gotowych materiałów przygotowanych przez wyspecjalizowane biura prasowe korporacji, czyli przez specjalistów public relations. Czy podobne pomysły mogą być zaraźliwe i przeniosą się nie tylko na inne regiony Hiszpanii ale dotrą także do sąsiednich krajów Unii Europejskiej, a może i dalej? A może mamy do czynienia z karykaturalną już wydmuszką znanej od lat koncepcji media agenda setting, zbyt dosłownie realizowanej przez medialnych biznesmenów poszukujących łatwego zysku?
Cechy publikacji
ORIGINAL_ARTICLE
Inne
System-identifier
EX-56b4666f8106eb71826e58a4
CrossrefMetadata from Crossref logo
Cytowania
Liczba prac cytujących tę pracę
Brak danych
Referencje
Liczba prac cytowanych przez tę pracę
Brak danych