Ratings-/Rankings-Based Versus Choice-Based Conjoint Analysis for Predicting Choices
PBN-AR
Instytucja
Filia w Jeleniej Górze (Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu)
Książka
Tytuł książki
Data Science, Learning by Latent Structures, and Knowledge Discovery
Data publikacji
2015
ISBN
978-3-662-44982-0
Wydawca
Springer-Verlag
Publikacja
Główny język publikacji
en
Tytuł rozdziału
Ratings-/Rankings-Based Versus Choice-Based Conjoint Analysis for Predicting Choices
Rok publikacji
2015
Strony (od-do)
205-216
Numer rozdziału
Identyfikator DOI
Liczba arkuszy
0.55
Hasło encyklopedyczne
Autorzy
(liczba autorów: 4)
Pozostali autorzy
+ 2
Słowa kluczowe
en
models, issues
Konferencja
Indeksowana w Scopus
nie
Indeksowana w Web of Science Core Collection
tak
Liczba cytowań z Web of Science Core Collection
Nazwa konferencji (skrócona)
ECDA 2013
Nazwa konferencji
European Conference on Data Analysis 2013
Początek konferencji
2013-07-10
Koniec konferencji
2013-07-12
Lokalizacja konferencji
Luksemburg
Kraj konferencji
LU
Lista innych baz czasopism i abstraktów w których była indeksowana
Streszczenia
Język
en
Treść
Nowadays, for market simulation in consumer markets with multi-attributed products, choice-based conjoint analysis (CBC) is most popular. The popularity stems-on one side-from the possibility to use online-panels for affordable data collection and-on the other side-from the possibility to estimate part worths at the respondent level using only few observations. However, a still open question is, whether this money- and time-saving approach provides the same or even better results than ratings-/rankings-based alternatives. An experiment with 787 students from Poland and Germany is used to answer this question: Cola preferences aremeasured using CBC as well as ratings-/rankings-based alternatives. The results are compared using the Multitrait-Multimethod Matrix for the estimated part worths and first choice hit rates for holdout choice sets. The experiment shows a superiority of CBC, but also important differences between Polish and German cola consumers that outweigh methodological differences.
Inne
System-identifier
WUTb46395baf83745a6ba0459eb383d2e15
CrossrefMetadata from Crossref logo
Cytowania
Liczba prac cytujących tę pracę
Brak danych
Referencje
Liczba prac cytowanych przez tę pracę
Brak danych