Arts Entrepreneurship and Value Creation – Entrepreneurial Motivations of Musicians
PBN-AR
Instytucja
Wydział Twórczości, Interpretacji i Edukacji Muzycznej (Akademia Muzyczna w Krakowie)
Książka
Tytuł książki
The Paradoxes of Leadership and Governance in the Postmodern Society
Data publikacji
2017
ISBN
Wydawca
Publikacja
Główny język publikacji
en
Tytuł rozdziału
Arts Entrepreneurship and Value Creation – Entrepreneurial Motivations of Musicians
Rok publikacji
2017
Strony (od-do)
20-30
Numer rozdziału
Link do pełnego tekstu
Identyfikator DOI
Liczba arkuszy
0,5
Hasło encyklopedyczne
Autorzy
(liczba autorów: 1)
Słowa kluczowe
en
Arts entrepreneurship, Motivations, Professional musicians
Streszczenia
Język
en
Treść
This text provides a reflection on the multidimensional character of music entrepreneurship, focusing on classically trained musicians and their motivations for entrepreneurial activity. The existing body of research shows that the economic and artistic aspects of music life have always created a tense relationship. The reason for that is the fact that the approach to the value creation objectives is greatly diversified and often contradictory. This lack of consensus is even more clear with regard to music entrepreneurship. In this article the views of professional musicians have provided material for discussing the balance between the artistic - and broader – cultural value creation and the economic factors in the entrepreneurial motivations development. The paper ends with some remarks on the challenges of entrepreneurial education in the arts and culture field.
Inne
System-identifier
PX-59a58256d5de44ae4ed3fd71