Analyse des besoins au service de l’enseignement des langues de spécialité. Défis et pièges diagnostiques
PBN-AR
Instytucja
Wydział Humanistyczny (Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie)
Informacje podstawowe
Główny język publikacji
francuski
Czasopismo
Acta Philologica (8pkt w roku publikacji)
ISSN
0065-1524
EISSN
Wydawca
Wydział Neofilologii Uniwersytetu Warszawskiego
DOI
Rok publikacji
2017
Numer zeszytu
Strony od-do
127-137
Numer tomu
50
Identyfikator DOI
Liczba arkuszy
0,8
Autorzy
(liczba autorów: 1)
Słowa kluczowe
needs analysis
foreign language teaching / learning
language for specific purposes
teacher education
Open access
Tryb otwartego dostępu
Otwarte czasopismo
Wersja tekstu w otwartym dostępie
Wersja opublikowana
Licencja otwartego dostępu
Inna
Czas opublikowania w otwartym dostępie
Razem z publikacją
Data udostępnienia w sposób otwarty
Streszczenia
Język
Treść
Needs analysis is one of the most important issues of planning a specialized language course. Information collected at this stage is translated into a definition of operational objectives of education and its final results. The paper will discuss problematic aspects of planning specialized language courses through the prism of the stage of needs’ analysis. The theoretical foundations of teaching for special purposes, such as the role of needs analysis, tools, sources of information and its limitations, will be provided by the results of the work performed by students of the Romance Philology, who are preparing themselves for work as teachers of French (also French for special purposes).
Inne
System-identifier
PX-5a704786d5de13cc3c9a9edc