Do Pedagogy Students Perceive Collaboration as Valuable?
PBN-AR
Instytucja
Wydział Pedagogiki i Psychologii (Uniwersytet w Białymstoku)
Informacje podstawowe
Główny język publikacji
en
Czasopismo
Rocznik Teologii Katolickiej (10pkt w roku publikacji)
ISSN
1644-8855
EISSN
Wydawca
Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku
DOI
Rok publikacji
2017
Numer zeszytu
2
Strony od-do
191-207.
Numer tomu
t. XVI/
Link do pełnego tekstu
Identyfikator DOI
Liczba arkuszy
Autorzy
(liczba autorów: 1)
Słowa kluczowe
en
pedagogical formation
student
group collaboration
learning school
Streszczenia
Język
en
Treść
This study describes how students of pedagogy perceive group collaboration. The first part of this study sets forth a theological introduction to the basic concept of collaboration and its significance with regard to contemporary culture and to the profession for which the youth who participated in this study are preparing. The second part provides an analysis of qualitative data obtained during this study. According to our findings, the majority of the candidate-participants preparing to enter the field of pedagogy perceive group collaboration as something advantageous that fosters their development. Group collaboration can be a way to enrich the humanistic values of education, including respect for and trust of another person, which are essential to build a community of learners. It is difficult to introduce these values into the education system, however, because institutions are often pressured to increase their quantitative rankings, improve their scores, and compete with each other.
Cechy publikacji
Nauki teologiczne
Nauki o rodzinie
Theological sciences
Family studies
discipline:Pedagogika
discipline:Pedagogy
Short communication
Komunikat o wynikach badań
Inne
System-identifier
PBN-R:857849
CrossrefMetadata from Crossref logo
Cytowania
Liczba prac cytujących tę pracę
Brak danych
Referencje
Liczba prac cytowanych przez tę pracę
Brak danych