High cycle fatigue properties of explosively welded laminate AA2519/AA1050/Ti6Al4V
PBN-AR
Instytucja
Wydział Inżynierii Mechanicznej (Wojskowa Akademia Techniczna im. Jarosława Dąbrowskiego)
Informacje podstawowe
Główny język publikacji
en
Czasopismo
Procedia Structural Integrity
ISSN
2452-3216
EISSN
Wydawca
Publishing Campus
DOI
URL
Rok publikacji
2017
Numer zeszytu
Strony od-do
422-429
Numer tomu
5
Identyfikator DOI
Liczba arkuszy
0,36
Słowa kluczowe
en
explosive welding
composite laminates
Al/Ti composites
highcycle fatigue
pl
zgrzewanie wybuchowe
laminaty
kompozyty Al/Ti
Konferencja
Indeksowana w Scopus
nie
Indeksowana w Web of Science Core Collection
tak
Liczba cytowań z Web of Science Core Collection
Nazwa konferencji (skrócona)
ICSI
Nazwa konferencji
2nd International Conference on Structural Integrity
Początek konferencji
2017-09-04
Koniec konferencji
2017-09-07
Lokalizacja konferencji
Funchal
Kraj konferencji
PT
Lista innych baz czasopism i abstraktów w których była indeksowana
Streszczenia
Język
en
Treść
The paper presents preliminary results of high cycle fatigue properties, including fatigue cracking of layered laminate AA2519/AA1050/Ti6Al4V. The test material was obtained by the method of explosive bonding in direct configuration AA2519/Ti6Al4V with the intermediate layer using a AA1050 alloy. The study tested influence of the applied heat treatment on the mechanical properties of the laminate. Load applied during the tests was oscillating sinusoidal with the stress ratio R=0.1 and constant load frequency equal to 20 Hz. The tests were performed at five levels of stress amplitude dependent on shape of samples. Assumed as the criterion for the end was the number of cycles at specimen failure or when number of cycles was equal to 5 million repeats. The results indicated the beneficial effect of the applied heat treatment. The results showed an increase the fatigue of the heat-treated samples, both notched and smooth samples. The results of electron microscopy studies of surface fatigue fracture allowed to determine the location of sources of fatigue cracking, which in the case of samples without heat treatment were in the area of border merger Ti6Al4V/AA1050. Sources of cracking in the elements after the heat treatment were located within the edge of the samples.
Cechy publikacji
discipline:Budowa i eksploatacja maszyn
discipline:Machinery construction and operation
Original article
Original article presents the results of original research or experiment.
Oryginalny artykuł naukowy
Oryginalny artykuł naukowy przedstawia rezultaty oryginalnych badań naukowych lub eksperymentu.
Inne
System-identifier
PBN-R:832546
CrossrefMetadata from Crossref logo
Cytowania
Liczba prac cytujących tę pracę
Brak danych
Referencje
Liczba prac cytowanych przez tę pracę
Brak danych