Ability to test shipboard automatic identification system instability and inaccuracy on simulation devices
PBN-AR
Instytucja
Wydział Nawigacyjny (Uniwersytet Morski w Gdyni)
Informacje podstawowe
Główny język publikacji
EN
Czasopismo
Zeszyty Naukowe Akademii Morskiej w Szczecinie (8pkt w roku publikacji)
ISSN
1733-8670
EISSN
2392-0378
Wydawca
Akademia Morska w Szczecinie
URL
Rok publikacji
2017
Numer zeszytu
52 (124)
Strony od-do
128-134
Numer tomu
Identyfikator DOI
Liczba arkuszy
Autorzy
(liczba autorów: 1)
Słowa kluczowe
EN
automatic identification system
automatic radar plotting aid
closest point of approach
time needed to reach the closest point of approach
accuracy
stability of indication
PL
AIS
ARPA
stabilność wskazań
dokładność
Open access
Tryb otwartego dostępu
Otwarte repozytorium
Wersja tekstu w otwartym dostępie
Wersja opublikowana
Licencja otwartego dostępu
Creative Commons — Uznanie autorstwa
Czas opublikowania w otwartym dostępie
Razem z publikacją
Streszczenia
Język
EN
Treść
According to the International Maritime Organisation (IMO) recommendation, when the target data from the automatic identification system (AIS) and radar tracking are both available and the association criteria are fulfilled such that the AIS and radar information are considered for one physical target, then as a default condition of radar equipment, the AIS target symbol and the alphanumerical AIS target data, including information on the closest point of approach (CPA) and time needed to reach the CPA (TCPA) should be automatically selected and displayed as this is more accurate than radar tracking data as the current values of true and relative vectors of a manoeuvring object can be presented without time delay which is characteristic for radar tracking. Research conducted at sea on two ships using real navigational equipment has shown that sometimes onboard AIS presents CPA of other vessels equipped with this device as unstable and inaccurate as the automatic radar plotting aid (ARPA). The source of these instabilities and inaccuracies is to be discovered and thus implemented into radar-navigational simulators used for radar training at operational and management levels. This article briefly describes the encountered inaccuracy and instability of the values of the CPA of the encountered vessel presented by AIS, on current shipboard systems, and the possibilities of their demonstration on simulation devices.
Cechy publikacji
original-article
Inne
System-identifier
article_2094_524
CrossrefMetadata from Crossref logo
Cytowania
Liczba prac cytujących tę pracę
Brak danych
Referencje
Liczba prac cytowanych przez tę pracę
Brak danych