Artificial Neural Network in Forecasting the Churn Phenomena Among Costumers of IT and Power Supply Services
PBN-AR
Instytucja
Wydział Elektroniki, Telekomunikacji i Informatyki (Politechnika Gdańska)
Informacje podstawowe
Główny język publikacji
en
Czasopismo
Automatyka Elektryka Zakłócenia (5pkt w roku publikacji)
ISSN
2082-4149
EISSN
Wydawca
DOI
URL
Rok publikacji
2017
Numer zeszytu
3(29)
Strony od-do
34-41
Numer tomu
8
Identyfikator DOI
Liczba arkuszy
Autorzy
(liczba autorów: 2)
Pozostali autorzy
+ 1
Słowa kluczowe
CHURN, ANN, CLV
Streszczenia
Język
Treść
This paper presents an attempt to use an artificial neural network to investigate the churn phenomenon among the customers of a telecommunications operator. An attempt was made to create a data model based on the customer lifetime value (CLV) rather than on activity alone. A multilayered artificial neural network was used for the experiments. The results yielded a 99% successful identification rate for customers in no danger of leaving, while only 57% of those identified as in danger of leaving actually did so and stopped using the company's services.
Inne
System-identifier
143931
CrossrefMetadata from Crossref logo
Cytowania
Liczba prac cytujących tę pracę
Brak danych
Referencje
Liczba prac cytowanych przez tę pracę
Brak danych