Global Education as a Way of Reinforcing the Process by which a Solidaritousand Just World is built
PBN-AR
Instytucja
Wydział Nauk Społecznych (Wyższa Szkoła Gospodarki Euroregionalnej im. Alcide De Gasperi w Józefowie)
Informacje podstawowe
Główny język publikacji
angielski
Czasopismo
PAPERS on GLOBAL CHANGE (12pkt w roku publikacji)
ISSN
1730-802X
EISSN
Wydawca
DE GRUYTER OPEN
DOI
Rok publikacji
2017
Numer zeszytu
Strony od-do
83-94
Numer tomu
24
Liczba arkuszy
0,5
Autorzy
(liczba autorów: 2)
Pozostali autorzy
+ 1
Słowa kluczowe
angielski
global education; values; equity; solidarity
Open access
Tryb otwartego dostępu
Otwarte czasopismo
Wersja tekstu w otwartym dostępie
Wersja opublikowana
Licencja otwartego dostępu
Inna
Czas opublikowania w otwartym dostępie
Razem z publikacją
Data udostępnienia w sposób otwarty
Streszczenia
Język
angielski
Treść
Global education is a part of civic education and upbringing that contributes to their scope through the better understanding of various phenomena and global interdependencies that it affords. It thus represents a response to globalisation processes that has as its goal the development of critical thinking skills in schoolchildren from an early age, with a view to stereotypes and prejudices being combated, human life and human dignity being shown values, and emphasis placed on equality, peace, tolerance, solidarity and equity. The paper considers the reasons for including axiological reflection in school education programmes encompassing matters that are global in nature. Also presented are methods by which to achieve postulates of global education at the primary-school teaching level, as well as the results of research into the level of knowledge on key aspects of this education that are present among primary-school teachers.
Inne
System-identifier
PX-5a6597bad5de351b70bfe6c0
CrossrefMetadata from Crossref logo
Cytowania
Liczba prac cytujących tę pracę
Brak danych
Referencje
Liczba prac cytowanych przez tę pracę
Brak danych