Architektura dla dzieci
PBN-AR
Instytucja
Wyższa Szkoła Ekologii i Zarządzania w Warszawie
Informacje podstawowe
Główny język publikacji
pl
Czasopismo
Builder (5pkt w roku publikacji)
ISSN
1896-0642
EISSN
Wydawca
PWB MEDIA Zdziebłowski Sp. J.
DOI
Rok publikacji
2017
Numer zeszytu
12
Strony od-do
36-39
Numer tomu
245
Identyfikator DOI
Liczba arkuszy
0,18
Autorzy
(liczba autorów: 1)
Słowa kluczowe
pl
architektura przedszkoli
przestrzeń dziecka
przedszkola
en
kindergarten
child space
architecture for children
Streszczenia
Język
pl
Treść
Celem artykułu jest zwrócenie uwagi na zmienność standardów dotyczących architektury przedszkolnej w kierunku optymalizacji rozwiązań funkcjonalno-przestrzennych oraz formalnych.
Język
en
Treść
Every adult person has experienced being a child. Being a child not only the issue of the age but also culture. On one hand, being a child is an individual experience and, on the other, being a part of a particular cultural community. Each phase of life creates a separate reality with specific developmental tasks, characteristic experiences, benefits and problems. The aim of this paper is to draw attention to the alternative solutions of pre-school architecture standards, forming a foothold towards optimization of the functional and spatial and formal solutions. The subject seems to be explored, but with continuous social change, new technologies and new research results in other disciplines, ongoing research is needed, both in terms of state and development trends, ad hoc needs analysis, and future needs.
Cechy publikacji
Architektura i urbanistyka
Budownictwo
Architecture and urban studies
Construction and building technology
discipline:Architektura i urbanistyka
discipline:Architecture and urban studies
Original article
Original article presents the results of original research or experiment.
Oryginalny artykuł naukowy
Oryginalny artykuł naukowy przedstawia rezultaty oryginalnych badań naukowych lub eksperymentu.
Inne
System-identifier
PBN-R:858554