Performance analysis of data security algorithms used in the railway traffic control systems
PBN-AR
Instytucja
Wydział Transportu i Elektrotechniki (Uniwersytet Technologiczno-Humanistyczny im. Kazimierza Pułaskiego w Radomiu)
Książka
Tytuł książki
Proceedings of the International Conference on Information and Digital Technologies 2017
Data publikacji
2017
ISBN
9781509056880
Wydawca
Institute of Electrical and Electronics Engineers
Publikacja
Główny język publikacji
en
Tytuł rozdziału
Performance analysis of data security algorithms used in the railway traffic control systems
Rok publikacji
2017
Strony (od-do)
286-292
Numer rozdziału
Identyfikator DOI
Liczba arkuszy
1,00
Hasło encyklopedyczne
Słowa kluczowe
en
railway
wireless
cryptography
security
performance
Konferencja
Indeksowana w Scopus
nie
Indeksowana w Web of Science Core Collection
tak
Liczba cytowań z Web of Science Core Collection
Nazwa konferencji (skrócona)
IDT 2017
Nazwa konferencji
The International Conference on Information and Digital Technologies 2017
Początek konferencji
2017-07-05
Koniec konferencji
2017-07-07
Lokalizacja konferencji
ZILINA
Kraj konferencji
SK
Lista innych baz czasopism i abstraktów w których była indeksowana
Streszczenia
Język
en
Treść
First of all, the railway traffic control process should ensure the safety. One of the current research areas is to ensure the security of data in the distributed rail traffic control systems using wireless networks. Emerging security threats are the result of, among others, an unknown number of users who may want to access the network, and an unknown number and type of equipment that can be connected to the network. It can cause potential threats resulting from unknown format of data and hacker attacks. In order to counteract these threats, it is necessary to apply safety functions. These functions include the use of data integrity code and encryption methods. Additionally, due to character of railway traffic control systems, it is necessary to keep time determinism while sending telegrams. Exceeding the maximum execution time of a cryptographic algorithm and creating too large blocks of data constitute two critical factors that should be taken into account while developing the system for data transmission. This could result in the inability to transmit data at a given throughput of the transmission channel (bandwidth) at a certain time. The paper presents analysis of delays resulting from the realization of safety functions: such as to prepare the data for transfer and their later decoding. Following block encryption algorithms have been analyzed: Blowfish, Twofish, DES, 3DES, AES-128, AES-192 and AES-256 for modes: ECB, CBC, PCBC, CFB, OFB, CTR and data integrity codes: MD-5, SHA-1, SHA-224, SHA-256, SHA-384, SHA-512, SHA-512/224 and SHA-512/256. The obtained results can be very helpful in the development of new rail traffic control systems in which wireless data transmission is planned.
Cechy publikacji
discipline:Informatyka – dziedzina nauk technicznych
discipline:Transport
discipline:Computer science – field of technical sciences
discipline:Transport
Chapter in a book
Rozdział w książce
Inne
System-identifier
PBN-R:832440
CrossrefMetadata from Crossref logo
Cytowania
Liczba prac cytujących tę pracę
Brak danych
Referencje
Liczba prac cytowanych przez tę pracę
Brak danych