Emotion recognition in computer games and films
PBN-AR
Instytucja
Wydział Fizyki Technicznej, Informatyki i Matematyki Stosowanej (Politechnika Łódzka)
Książka
Tytuł książki
Computer Game Innovations 2017
Data publikacji
2017
ISBN
9788372838681
Wydawca
Publikacja
Główny język publikacji
en
Tytuł rozdziału
Emotion recognition in computer games and films
Rok publikacji
2017
Strony (od-do)
189-197
Numer rozdziału
Link do pełnego tekstu
Identyfikator DOI
Liczba arkuszy
0.56
Hasło encyklopedyczne
Autorzy
(liczba autorów: 2)
Słowa kluczowe
en
emotion recognition
pupil reflex
EEG
electroencephalography
emotion clasi- ficcation
Streszczenia
Język
en
Treść
In last years technology used in game and film creations has formed a need to check people’s reaction to watched images. Human body reacts on external stimu- lus by face microchanges, distortions in electroencephalography, pupil adjustments etc. Those processes can be recorded with specific apparatus thus correct analysis of those characteristics can be automated. Thanks to this authors are able to check viewer’s to their creations, or even construct algorithms that can do it automatically.
Cechy publikacji
discipline:Informatyka – dziedzina nauk technicznych
discipline:Computer science – field of technical sciences
Chapter in a book
Rozdział w książce
Inne
System-identifier
PBN-R:862063