Computational Analysis of Serviceability Limit State of Beams Reinforced with FRP Bars
PBN-AR
Instytucja
Wydział Budownictwa (Politechnika Częstochowska)
Książka
Tytuł książki
Engineering Mechanics 2017
Data publikacji
2017
ISBN
978-80-214-5497-2
Wydawca
Brno University of Technology
Publikacja
Główny język publikacji
en
Tytuł rozdziału
Computational Analysis of Serviceability Limit State of Beams Reinforced with FRP Bars
Rok publikacji
2017
Strony (od-do)
218-221
Numer rozdziału
Link do pełnego tekstu
Identyfikator DOI
Liczba arkuszy
0.50
Hasło encyklopedyczne
Autorzy
Słowa kluczowe
en
beam
FRP reinforcement
deflection
crack width
flexural strength
Konferencja
Indeksowana w Scopus
nie
Indeksowana w Web of Science Core Collection
tak
Liczba cytowań z Web of Science Core Collection
Nazwa konferencji (skrócona)
Nazwa konferencji
23rd International Conference Engineering Mechanics 2017
Początek konferencji
2017-05-15
Koniec konferencji
2017-05-18
Lokalizacja konferencji
Svratka
Kraj konferencji
CZ
Lista innych baz czasopism i abstraktów w których była indeksowana
Streszczenia
Język
en
Treść
Fiber Reinforced Polymers (FRP) reinforcement are increasingly common as internal reinforcement of Reinforced Concrete (RC) members, because of their excellent properties as high tensile strength, corrosion resistance and non-magnetization. However, the flexural and mechanical characteristics of FRP bars such as low modulus of elasticity or non-yielding characteristics, results in large values of deflection and wide crack of FRP RC element. This paper investigates and compares the Serviceability Limit State (ULS) of simply supported beam subjected to various values of flexural stresses. The beams reinforced with Carbon Fiber Reinforced Polymer (CFRP) and Aramid Fiber Reinforced Polymer (AFRP) bars were examined. The computational analysis of beams static work was based on American guide for the design (ACI 440.1R-06), with taking into consideration all reduction factors. The influence of various parameters as the reinforcement ratio or load level were analyzed.
Cechy publikacji
chapter-in-a-book
peer-reviewed
Inne
System-identifier
54440