Global Consumer Culture – the Case of Polish Young Female Consumers
PBN-AR
Instytucja
Wydział Zarządzania (Politechnika Częstochowska)
Książka
Tytuł książki
Managerial Trends in the Development of Enterprises in Globalization Era
Data publikacji
2017
ISBN
978-80-552-1739-0
Wydawca
Slovak University of Agriculture in Nitra
Publikacja
Główny język publikacji
en
Tytuł rozdziału
Global Consumer Culture – the Case of Polish Young Female Consumers
Rok publikacji
2017
Strony (od-do)
790-796
Numer rozdziału
Link do pełnego tekstu
Identyfikator DOI
Liczba arkuszy
0.50
Hasło encyklopedyczne
Autorzy
Słowa kluczowe
en
globalization
women
consumer
consumer culture
Konferencja
Indeksowana w Scopus
nie
Indeksowana w Web of Science Core Collection
tak
Liczba cytowań z Web of Science Core Collection
Nazwa konferencji (skrócona)
ICoM 2017
Nazwa konferencji
7th International Conference on Management „Managerial Trends in the Development of Enterprises in Globalization Era“
Początek konferencji
2017-06-01
Koniec konferencji
2017-06-02
Lokalizacja konferencji
Nitra
Kraj konferencji
SK
Lista innych baz czasopism i abstraktów w których była indeksowana
Streszczenia
Język
en
Treść
Modern globalized consumer culture is widely present in the mass media and influences the consumer culture in Poland. Young, educated women living in the cities are one of the most modern consumer groups, prone to the new consumer trends and innovativeness. They are active participants and creators of consumer culture in Poland. The article presents the problem of global consumer culture, characteristic of young female group of consumers as well as young female consumption. Young consumers try to adopt new consumer bevaviour patterns, yet, in part still appreciate traditional consumer values. The issues analysed in the paper may be interesting for the producers of goods and services, marketing managers and all interested in the changes in consumer activity and needs.
Cechy publikacji
chapter-in-a-book
peer-reviewed
Inne
System-identifier
56162