Assessment of burned coal shale properties based on cyclic load
PBN-AR
Instytucja
Główny Instytut Górnictwa
Informacje podstawowe
Główny język publikacji
en
Czasopismo
E3S Web of Conferences
ISSN
EISSN
2267-1242
Wydawca
EDP Sciences
DOI
Rok publikacji
2018
Numer zeszytu
Strony od-do
Artykuł numer 03001
Numer tomu
36
Identyfikator DOI
Liczba arkuszy
Słowa kluczowe
en
static and cyclic plate load testing
burned coal shale
Konferencja
Indeksowana w Scopus
tak
Indeksowana w Web of Science Core Collection
tak
Liczba cytowań z Web of Science Core Collection
Nazwa konferencji (skrócona)
BIG 2018
Nazwa konferencji
4th Nationwide Scientific Conference on Engineering-Infrastructure-Mining
Początek konferencji
2018-01-11
Koniec konferencji
2018-01-11
Lokalizacja konferencji
Kraków
Kraj konferencji
PL
Lista innych baz czasopism i abstraktów w których była indeksowana
Open access
Tryb otwartego dostępu
Otwarte czasopismo
Wersja tekstu w otwartym dostępie
Wersja opublikowana
Licencja otwartego dostępu
Creative Commons — Uznanie autorstwa
Czas opublikowania w otwartym dostępie
Razem z publikacją
Data udostępnienia w sposób otwarty
2018-04-09
Streszczenia
Język
en
Treść
Road surfaces that are subjected to cyclic loads generated by vehicle wheels must meet the requirements concerning the durability in the assumed period of use. The durability of the layered pavement construction systems depends on the value and frequency of the load as well as on the mechanical features of its individual layers. Layers of unbound, mechanically stabilized mixtures are a significant aspect of surfaces that are susceptible. Mixtures of this type can be applied both to the subgrade layers as well as to the bottom pavement layers, including the improved course. Considering the cyclic nature of the load on the surface of the entire system, mechanically stabilized layers are subject to continuous, but slow, densification during the period of use, which results in the formation of permanent deformations and so-called structural ruts. Post-mining waste is frequently used in road construction. which is the so-called burned shale that can be used for the bottom layers of the surface and layers of the improved subgrade (soil replacement). This material was the subject of the analysis. The evaluation was based mainly on the results of pilot studies covering cyclic loads of the layer/course made of the so-called red shale. The applied research method was aimed at preliminary assessment of its suitability for the assessment of the behaviour of the disintegrated medium under the conditions of test loads simulating the movement of vehicles.
Inne
System-identifier
PX-5acdb8e0d5dea1141b745dde
CrossrefMetadata from Crossref logo
Cytowania
Liczba prac cytujących tę pracę
Brak danych
Referencje
Liczba prac cytowanych przez tę pracę
Brak danych