Influence of mining operations on road pavement and sewer system – Selected case studies
PBN-AR
Instytucja
Główny Instytut Górnictwa
Informacje podstawowe
Główny język publikacji
en
Czasopismo
Journal of Sustainable Mining (10pkt w roku publikacji)
ISSN
2300-1364
EISSN
2300-3960
Wydawca
Główny Instytut Górnictwa
DOI
Rok publikacji
2018
Numer zeszytu
2
Strony od-do
56-67
Numer tomu
17
Identyfikator DOI
Liczba arkuszy
Autorzy
Pozostali autorzy
+ 1
Słowa kluczowe
en
Road pavement
Sewer system
Mining deformations
Continuous and discontinuous
Open access
Tryb otwartego dostępu
Otwarte czasopismo
Wersja tekstu w otwartym dostępie
Wersja opublikowana
Licencja otwartego dostępu
Creative Commons — Uznanie autorstwa-Niekomercyjne-Bez utworów zależnych
Czas opublikowania w otwartym dostępie
Razem z publikacją
Data udostępnienia w sposób otwarty
2018-04-03
Streszczenia
Język
en
Treść
Underground mining operations cause surface deformations which influence structures. A particular group of structures which are susceptible to the influence of mining operations are so-called “linear objects”, whose characteristic parameter is their length. Linear objects consist of, for example: roads, rails, sewers and water supply systems. Changes in the length of measurement bases (deformations) accompanying mining deformations and changes in ordinates, including the difference in subsidence (inclination), to a large extent determine the utility properties of the structures and create a significant nuisance when using them and even causing them to fail completely. It is worth emphasising that when applying proper preventive measures once continuous deformations have begun, it is possible to use the objects for a relatively long period of time. In the case of discontinuous deformations, the utility properties are significantly deteriorated, which most often leads to failures, significantly hastening the decision to conduct repair works. This article presents selected cases of the continuous influence of mining operations on a sewer system and of discontinuous deformations on a road pavement. The presented research and in situ observations may be useful in assessing, designing or re-building such structures in areas where mining operations are planned.
Inne
System-identifier
PX-5afbd43cd5de6519b0c4cab7
CrossrefMetadata from Crossref logo
Cytowania
Liczba prac cytujących tę pracę
Brak danych
Referencje
Liczba prac cytowanych przez tę pracę
Brak danych