Geo-Dynamic Decision Support System for Urban Traffic Management
PBN-AR
Instytucja
Wydział Inżynierii Kształtowania Środowiska i Geodezji (Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu)
Książka
Tytuł książki
Dynamics in GIscience
Data publikacji
2018
ISBN
978-3-319-61296-6
Wydawca
Springer, Cham
Publikacja
Główny język publikacji
angielski
Tytuł rozdziału
Geo-Dynamic Decision Support System for Urban Traffic Management
Rok publikacji
2018
Strony (od-do)
195-20
Numer rozdziału
Link do pełnego tekstu
Identyfikator DOI
Liczba arkuszy
Hasło encyklopedyczne
Słowa kluczowe
angielski
Urban traffic modelling
Dijkstra’s algorithm
Tableau
Decision support system
Visual data analysis.
Konferencja
Indeksowana w Scopus
nie
Indeksowana w Web of Science Core Collection
nie
Liczba cytowań z Web of Science Core Collection
Nazwa konferencji (skrócona)
GIS OSTRAVA 2017
Nazwa konferencji
GIS OSTRAVA 2017
Początek konferencji
2017-03-22
Koniec konferencji
2017-03-24
Lokalizacja konferencji
Ostrava
Kraj konferencji
CZ
Lista innych baz czasopism i abstraktów w których była indeksowana
Streszczenia
Język
angielski
Treść
The paper presents the geo-dynamic decision support system (DSS) for urban traffic management issues. For this purpose, ArcGIS and Tableau softwares were used. Additionally, a self-defined transportation model based on Dijkstra’s algorithm was created. The use of our own calculation model allowed for the full accessibility to all parameters of the analysed scenarios which was one of the key assumptions of the research. Functionality of the proposed DSS was tested on three scenarios. Each scenario presents congestion on the road network after the conclusion of events in main landmarks in Wrocław (Poland): the city stadium, the National Forum of Music and the Centennial Hall. The proposed DSS allows for dynamic analysis of urban traffic, including recalculation processes according to the changing congestion on a road network. Moreover, cumulative urban traffic assessment allows you to define hot spots on a network, which should be especially monitored by public services. An interactive dashboard reduces technical details of an analysis which helps to avoid the cognitive problems of the decision making process for a layman. The results prove the feasibility of the integration of the ArcGIS, self-defined transportation model and Tableau. The proposed solution enables full access to the transportation analysis’ assumptions, as well as the use of a simple and intuitive interactive dashboard for the decision making process.
Inne
System-identifier
PX-5b27543cd5de79ce9d0212db
CrossrefMetadata from Crossref logo
Cytowania
Liczba prac cytujących tę pracę
Brak danych
Referencje
Liczba prac cytowanych przez tę pracę
Brak danych