Dimensions of entrepreneurial success: A multilevel study on stakeholders of micro-enterprises
PBN-AR
Instytucja
Wydział Nauk Społecznych (Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II w Lublinie)
Informacje podstawowe
Główny język publikacji
angielski
Czasopismo
Frontiers in Psychology (35pkt w roku publikacji)
ISSN
EISSN
1664-1078
Wydawca
Frontiers Media
DOI
Rok publikacji
2018
Numer zeszytu
Strony od-do
791-791
Numer tomu
9
Identyfikator DOI
Liczba arkuszy
1
Autorzy
(liczba autorów: 2)
Słowa kluczowe
EN
entrepreneurial success
entrepreneurs
stakeholders
multilevel analysis
factor analysis
Streszczenia
Język
EN
Treść
The study provides an insight into the indicators and dimensions of entrepreneurial success as evaluated from the external stockholders’ perspective. As each firm is embedded in a network of relations with stakeholders (business partners), understanding how they evaluate entrepreneurial success is important. The initial qualitative study in the form of in-depth interviews allowed us to identify the indicators of entrepreneurial success that are identified by external stakeholders of micro-firms. In the quantitative study on 475 stakeholders of 57 micro-firms, we identified the dimensions of entrepreneurial success. Using a multilevel approach, we found six dimensions of entrepreneurial success at the individual stakeholder level and four dimensions at the firm level. The results show that stakeholders perceive entrepreneurial success in terms of many dimensions, not focusing solely on economic indicators. This knowledge may inform micro-firm management and the strategies employed by practitioners supporting entrepreneurs.
Cechy publikacji
original-article
Inne
System-identifier
126552
CrossrefMetadata from Crossref logo
Cytowania
Liczba prac cytujących tę pracę
Brak danych
Referencje
Liczba prac cytowanych przez tę pracę
Brak danych